آخرین اخبار
به همت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری؛ مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر برگزار شد
مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در سال 1402 با حضور مسئولان و با تجلیل از استادان و برترین‌های بخش صنعت،معدن و تجارت در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر برگزار شد

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر؛ مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در سال 1402 با حضور مسئولان و با تجلیل از استادان و برترین‌های بخش صنعت،معدن و تجارت در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر برگزار شد.

 

"بازار کار و صنایع کشور نیازمند دانشجوی آچار به دست و ماهر است"

دکتر احسان بهمیاری رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه مهارت محور است و جنس آموزش و تحقیقات در دانشگاه فنی و حرفه ای با سایر دانشگاه ها متفاوت است و هدف تربیت تکنسین و کارشناسان اچار به دست و ماهر مورد نیاز بازار و صنایع کشور می باشد.

بهمیاری گفت: کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر به ایجاد کسب‌ و کار توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان سرعت می بخشد.

وی افزود: دانشجویان هم در حین تحصیل و هم بعد از تحصیل می‌توانند با ارائه طرح های نو و خلاقانه در کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری حضور پیدا کنند و با حمایت‌هایی که از سوی کانون صورت می‌پذیرد کسب کار خود را شروع کنند.

رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر خطاب به صنایع استان گفت: صنایع مستقر در استان می توانند نیازهای مورد نیاز خود را از درون استان تامین کنند که این اقدام برای تشکیل حلقه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و روی آوری آن‌ها به سمت دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در راستای تامین نیازهایشان موثر است.

 

"استاندارد تلفیقی از علم، فن و تجربه است"

خدیجه آبشیرینی معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: استانداردها باید براساس نتایج تلفیقی علم، فن و تجربه باشند و هدف آن ارتقای منافع مطلوب جامعه است.

وی ضمن تمجید از دانشگاه فنی و حرفه ای استان در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و ایجاد بستر ارتباطی دستگاه ها با دانشگاه اضافه کرد: ارتباط بین جامعه و صنعت با دانشگاه باید تقویت شود، صنعت و جامعه باید مشکلات خود را در داخل دانشگاه بیاورند تا برای آن راه‌حل‌های مناسب پیدا شود، تقویت هرچه بیشتر این ارتباط و تعاملی که دوطرفه است به پیشرفت استان و کشور کمک می‌کند.

"دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای دارای پتانسیل و ظرفیت خوبی هستند"

عصمت افسون استاد مدعو آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر گفت: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای دارای پتانسیل و ظرفیت خوبی هستند و در صورت حمایت و ارتقاء آموزش ها می توانند در آینده به عنوان یکی از بهترین متخصصین در عرصه تولید باشند.

وی افزود: باید همکاری عملی بین دانشگاه و صنعت تقویت شود و دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند خلا‌ها و مشکلات موجود در حوزه اشتغال را از بین ببرد.

"دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروی ماهر و آماده کار نقش کلیدی دارد"

مسعود محبوبی مدیر آزمایشگاه شاخه زیتون لیان بوشهر گفت: دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازارکار در کشور ایفا می‌کند.

محبوبی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دلیل همراه کردن آموزش‌های نظری و عملی از توانایی زیادی برای تشکیل سرمایه انسانی و تربیت نیروی کار صنایع برخوردار است.

"رسالت مشترک هنرستان ها و دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نیروی ماهر است"

اصغر سلیمانی رئیس آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: عقبه دانش آموزان هنرستان‌ها در دوره پیش از ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای، آموزش‌های پایه هدف گذاری شده است که با ورود این دانشجویان به آموزشکده‌ها زمان مناسبی جهت توسعه آموزش و کسب تجربه بیشتر را در اختیار این دانشجویان قرار می‌دهد و در پایان دوره تحصیلی تکنسین‌های ماهر و کارآمد که پاسخگوی نیازمندی‌های صنعت و بازارکار است تامین می کند.

 

"مهارت آموزی حلقه گمشده اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه ای است"

علی رایزن مدرس و مشاور حوزه اشتغال و کارآفرینی گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم می کند.

"هدف نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر توسعه مشارکت و تعامل با دستگاه ها بوده است"

احمد کردی معاون اداری و مالی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر با

شعار پژوهش و فناوری مهارتی، پیشران مهار تورم و رشد تولید و با هدف توسعه مشارکت و تعامل با دستگاه های استان برگزار شد.

در پایان مراسم با اهدای تندیس و لوح تقدیر از صنایع حاضر در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری تقدیر به عمل آمد.

شناسه خبر : 13192
تاریخ : 1402/10/11 16:36:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/W2JvoN
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #دانشکده الزهرا #استان بوشهر #هفته پژوهش #اختتامیه #دانشگاه فنی و حرفه ای

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.