گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بهره‌برداری از دستگاه تصویربرداری میکرو سی‌تی‌اسکن مرکز جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
پژوهشگر و کارشناس آزمایشگاه مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر از بهره‌برداری دستگاه تصویربرداری میکرو سی‌تی‌اسکن مرکز جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد.

نرگس جوکار اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی اسکنر میکرو سی‌تی با تکنولوژی بالا برای انجام تصویربرداری در ابعاد میکرون از ساختار درونی گامی نوین در جهت ارائه خدمات پیش بالینی است.
کارشناس ارشد فیزیک پزشکی ادامه داد: اساس عملکرد اسکنر میکرو سی‌تی مشابه با اسکنرهای سی‌تی بالینی است با این تفاوت که رزولوشن (قدرت تفکیک) میکرو بیشتر از دستگاه سی‌تی‌اسکن بالینی است.
این کارشناس آزمایشگاه تصریح کرد: این مرکز آماده ارائه خدمت به اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان علاقه‌مند در سراسر کشور در حوزه‌های مختلف صنعت و پژوهش از جمله پزشکی، دندانپزشکی، گیاه‌شناسی، حشره‌شناسی، زمین‌شناسی، مهندسی نفت و بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌باشد.
لازم به ذکر است یکی از دو مرکز جامع پیش‌بالینی کشور در بوشهر قرار دارد و مجهز به دیگر دستگاه‌ها از قبیل میکروپت، میکرو اسپکت و تصویربرداری نوری نیز می‌باشد.

شناسه خبر : 3661
تاریخ : 1401/7/20 13:31:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/1QYxM1
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #بهره برداری #راه‌اندازی #تصویربرداری میکرو سی‌تی‌اسکن #نرگس جوکار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.