گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه:
بهسازی محیط مدارس برای پیشگیری از شیوع پشه آئدس و تب دنگی از اولویت‌های حوزه سلامت عسلویه است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: بهسازی محیط مدارس برای پیشگیری از شیوع پشه آئدس و بیماری تب دنگی، از اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان عسلویه در طول سال تحصیلی است.

به گزارش سپیده حکمت خبرنگار دریاکنار و نقل از محمدامین شایسته نیا در جلسه بازگشایی مدارس شهرستان عسلویه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی اظهار داشت: رسالت آموزش‌وپرورش در تکوین ابعاد شخصیت کودکان به‌عنوان دومین رکن اساسی بعد از خانواده مطرح است و مدرسه تنها نهاد اجتماعی است که به‌طور فراگیر در دسترس اغلب کودکان و نوجوانان قرار دارد.

وی افزود: شبکه بهداشت نیز تاکنون طرح‌های بسیار زیادی را به‌منظور ارتقا سطح کیفیت بهداشتی مدارس به اجرا درآورده که ازجمله این طرح‌ها توزیع قرص اسیدفولیک جهت گروه دختران متوسطه اول و دوم، مکمل ویتامین D جهت گروه متوسطه اول و دوم دختران و پسران، واکسیناسیون دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و دانش آموزان پایه دهم، انجام وارنیش فلوراید تراپی جهت دانش آموزان ابتدایی، انجام غربالگری پدیکلوزیس دانش آموزان و در صورت مشاهده ارجاع به مراکز و درمان به همراه خانواده، انجام مراقبت جهت کلیه دانش آموزان به‌ویژه پایه‌های اول، چهارم، هفتم و دهم بازدیدهای فصلی بهداشت محیط، اجرای طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی، برگزاری برنامه صبحانه سالم در طول هفته در مدارس، آموزش و توزیع بروشور مرتبط با مسائل بهداشتی ازجمله تغذیه سالم، تحرکات بدنی، آموزش بلوغ و مهارت‌های اجتماعی مبارزه با پدیکلوزیس و... است.

شایسته نیا با اشاره به‌وفور پشه آئدس بخصوص در ماه‌های پر بارش سال تأکید کرد: شناسایی محیط‌های مستعد تکثیر پشه آئدس در کلیه مدارس توسط کارشناسان شبکه بهداشت انجام می‌گیرد و پس‌ازآن آموزش‌وپرورش در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همکاری شهرداری‌ها دهیاری‌ها به بهسازی محیط می‌پردازد که این امر در دستور کار این دو سازمان قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه ضمن تقدیر از مدیر و کارشناسان آموزش‌وپرورش شهرستان عسلویه بابت همکاری‌ها اذعان کرد: در سال تحصیلی گذشته همکاری‌های خوبی بین آموزش‌وپرورش و شبکه بهداشت شهرستان وجود داشت که انتظار می‌رود در سال تحصیلی جدید نیز این برنامه‌های مشترک به نحو مطلوب انجام شود.

به گزارش سپیده حکمت خبرنگار دریاکنار و نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان عسلویه، کمیته بازگشایی مدارس شهرستان با حضور رئیس و معاون بهداشت، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، مدیر و کارشناسان اداره آموزش‌وپرورش شهرستان در سالن اجتماعات اداره آموزش‌وپرورش شهرستان عسلویه برگزار شد.

شناسه خبر : 17124
تاریخ : 1403/6/25 12:12:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Hrk8jO
نویسنده خبر :
X

سپیده حکمت

روزنامه نگار

برچسب ها #بازگشایی مدارس #شبکه بهداشت و درمان #شهرستان عسلویه

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.