گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
در آستانه روز شعر و ادب فارسی؛
بوشهر میزبان کارگاه شعر آهنگ دیگر؛ فرصتی برای نقد و بررسی آثار شاعران
بوشهر- علی جهاندار - دریاکنار: به مناسبت ۲۷ شهریور، روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی و درگذشت استاد شهریار، کارگاه شعر «آهنگ دیگر» با حضور شاعران و علاقه‌مندان به شعر در حوزه هنری بوشهر برگزار شد.

در این کارگاه، غلامرضا ابراهیمی، شاعر و منتقد ادبی، به عنوان دبیر کارگاه، ضمن مرور زندگی و آثار استاد شهریار، به دلایل انتخاب روز درگذشت این شاعر بزرگ به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی پرداخت. وی با اشاره به تلاش‌های علی‌اصغر شعردوست، نماینده وقت تبریز در مجلس شورای اسلامی، در ثبت این روز در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر اهمیت نقش نمایندگان مجلس در حمایت از فرهنگ و هنر تأکید کرد.

در ادامه، یکی از اشعار ارسالی به کارگاه به صورت کامل مورد نقد و بررسی قرار گرفت و سپس سایر شاعران حاضر، آثار خود را قرائت کردند. ابراهیمی و دیگر شرکت‌کنندگان، نظرات ارزشمندی را در خصوص این اشعار بیان کرده و راهکارهایی برای بهبود آن‌ها ارائه دادند.

در حاشیه این مراسم، از سه شاعر پیشکسوت استان بوشهر نیز تجلیل به عمل آمد. این اقدام، نشان از اهمیت دادن به تجربه و پیشکسوتان در حوزه شعر و ادب است.

علی جهاندار، خبرنگار دریاکنار، در این گزارش، از اهمیت برگزاری چنین کارگاه‌هایی برای رشد و تعالی شعر در استان بوشهر سخن گفت و بر لزوم حمایت بیشتر از شاعران و هنرمندان تأکید کرد.

در این کارگاه، همچنین راه‌های ارتباط با رسانه دریاکنار به عنوان حامی رسانه‌ای هنرمندان اعلام شد، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای انتشار در این رسانه ارسال کنند.

برگزاری این کارگاه، نشان از پویایی و فعالیت حوزه شعر و ادب در استان بوشهر دارد و امید است که چنین برنامه‌هایی به صورت مستمر برگزار شود تا زمینه رشد و شکوفایی بیشتر هنرمندان فراهم شود.

 

 

شناسه خبر : 17189
تاریخ : 1403/6/27 07:51:05
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/5fzAyN
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #علی جهاندار #شعر #شعرخوانی #استاد شهریار #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.