آخرین اخبار
بوشهر گرانترین شهر ایران
متاسفانه عدم نظارت کافی در یک منطقه می‌تواند مردم را دچار مشکلات عدیده کند. سالیان سال است که شهر بوشهر، برکنار از تهران که آمارهای جهانی آن را یکی از دو شهر گران جهان اعلام داشته‌اند، گرانترین شهر کشور یا لااقل گرانترین شهر نیمه جنوبی کشور از لحاظ قیمت اجناس است.

در شهر بوشهر برخی از کاسبان گران فروش، تا می‌توانند بر قیمت اجناس افزوده و مشتری هم مجبور به خرید است. البته کاسبان محترمی هم هستند که وجدان را فدای سود خارج از عرف نمی‌کنند.

کافی است مسئولان محترم قدری به خود زحمت دهند و به بازار مراجعه کنند و استعلام بگیرند که آیا قیمت اجناس قانونی است. حال جای سؤال است که علت گرانی اجناس و کالاهای ضروری در بوشهر چیست؟

امروزه مردم شریف با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و گرانی‌ها و تورم فزاینده در مضیقه هستند، و اگر نظارت بر بازار بصورت جدی صورت نگیرد قطعاً سفره‌های مردم روز به روز کوچکتر می‌شود و کوچک شدن سفره مردم به طبع خود مشکلات عدیده‌ای را درپی خواهد داشت.

برکنار از تلاش‌های دیپلماتیک برای رفع تحریم‌ها و ورود به بازار جهانی و به رونق افتادن کسب و کارها و به تبع آن، رواج گردش سرمایه در کشور، مسئولان محترم هم باید قدری به خود زحمت داده و از پشت میزشان که بر آن جلوس کرده‌اند بلند شده و به جد بر بازار نظارت جدی کنند، نظارتی از جنس عدالت علوی، تا با متخلفین که نبض بازار را در دست دارند و به راحتی و بدون دردسر قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و اطمینان دارند کسی هم نیست جلوی اجحاف ایشان در حق مردم را بگیرند، بایستند.

این وضعیت، حق مردم شریف بوشهر و دیگر اقصی نقاط کشور نیست که عده‌ای کاسب نما با ظلم و جور در حق مردم ایشان را در تنگنای فشار اقتصادی قرار دهند و محتاج نان شب کنند.

امیدوارم با توجه به نزدیکی عید نوروز مسئولان محترم قدری بفکر مردم شریف و ستمدیده باشند. ببینند که قیمت برخی اقلام از جمله میوه و صیفی‌جات، پوشاک، و فرآورده‌های دریایی تا چه اندازه گران است؟

تفاوت قیمت مرکز استان با شهرستان‌های استان را به عینه ببینند و چاره اندیشی کنند و اجازه ندهند که عده‌ای سودجو و منفعت طلب با معیشت مردم بازی کنند.

امیدوارم گوش شنوایی باشد.

به قلم: محمد حسین ماحوزی

شناسه خبر : 1631
تاریخ : 1400/12/26 07:16:39
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/H1fVt6
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #محمد حسین ماحوزی #استان بوشهر #گران ترین شهر #نشریه دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.