آخرین اخبار
بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه دو کشور بوشهر از نگاه آمار
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بر اساس آمار منتشر شده از سوی دبیرخانه جشنواره اداره کل هنرهای نمایشی کشور، آمار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه دو کشور بوشهر را به شرح ذیل اعلام کرد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه دو کشور به میزبانی استان بوشهر در خصوص تعداد آثار راه یافته به این جشنواره، بیان کرد: 16 گروه نمایشی از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، هرمزگان و مناطق آزاد قشم و اروند از تاریخ چهاردهم تا شانزدهم دی ماه در این جشنواره حضور یافته و با هم به رقابت پرداختند.

عبدالرحیم افروغ گفت: ۲۸۲ هنرمند از نقاط مختلف کشور برای حضور در این جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی اسکان پیدا کرده و طبق زمان‌بندی کارهای خود را در بیست وهفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور- منطقه 2 ارائه دادند.

وی با اشاره به تامین و تجهیز 5 پلاتو نمایش برای اجراهای این جشنواره افزود: با تعامل و همکاری کادر فنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشر، 4 پلاتو صغیری، پلاتو امیری، پلاتو لطفی و پلاتو سالن اصلی در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر و پلاتو فخری در مجتمع شهید شاهینی برازجان آماده به کار بوده و در مدت برگزاری جشنواره تعداد 3560 تماشاگر در این پلاتوها به تماشای نمایش های حاضر در این جشنواره نشستند.

افروغ در ادامه به همکاری و تعامل رسانه های استان بوشهر در خصوص بازتاب و انعکاس خبری جشنواره اشاره کرد و افزود: 67 رسانه فعال در استان بوشهر جهت پوشش و انعکاس خبری این جشنواره حضور داشته و 780 دقیقه پخش زنده از صدا و سیما استان بوشهر پخش شده است.

این مقام مسئول در خصوص تبلیغات محیطی، نسب بنر و بیلبورد شهری جهت اطلاع رسانی عمومی جشنواره در سطح شهر و استان،گفت: ۴۶ مکان در سطح شهر به تبلیغات محیطی در خصوص اطلاع رسانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه دو کشور اختصاص یافت.

افروغ تصریح کرد: هنرمندان استان‌های کشور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور در استان‌های بوشهر، مازندران، کرمانشاه و فارس به عنوان میزبانان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور برای راه‌یابی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی در پایان گفت: از 16 اثر راه یافته به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه دو کشور به میزبانی استان بوشهر 5 اثر به چهل و یکمین جشنواره فجر راه یافت.

شناسه خبر : 5236
تاریخ : 1401/10/25 07:11:10
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JktmO7
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #عبدالرحیم افروغ #مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی #جشنواره #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.