آخرین اخبار
بیش از ۱۰۰ هزار سند مالکیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر صادر شد
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۰۰ هزارو ۷۷۲ جلد اسناد مالکیت املاک مسکونی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر صادرشده است.

مهدی مهرانگیز در جلسه مشترک روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با تشریح اهمیت اجرای طرح صدور اسناد مالکیت در روستا‌ها و شهر‌ها اظهار کرد: این اقدام نقش مهمی در وسعت بخشیدن به مالکیت‌های مسکونی و تجاری واقع در بافت‌های مسکونی روستا‌ها و همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در روستا‌ها و پیشگیری از نزاع مربوط به اراضی و کاهش اختلافات ملکی، جذب تسهیلات ساخت مسکن در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه‌ریزی و بهبود کیفیت مسکن روستایی دارد.

وی افزود: در صورت وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و.. حدود اراضی کشاورزی و ملکی از طریق حدنگاری به طور دقیق مشخص است و دیگر مالکین اراضی نباید نگران تشخیص و جانمایی املاک خود باشند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: تعامل خوبی بین مجموعه بنیاد مسکن، ثبت اسناد و املاک و دستگاه قضا وجود دارد و تلاش هرچه بیشتر در راستای رفع مشکلات روستا‌ها موجب رضایتمندی بیشتر مردم خواهد شد.

وی اظهار کرد: در نیمه هفت ماهه امسال تعداد هزارو ۷۲۶ جلد سند مالکیت روستایی و همچنین ۸۷۴ جلد سند املاک مسکونی شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صادر و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

مهرانگیز افزود: در مجموع تاکنون ۱۰۰ هزار و ۷۷۲ جلد اسناد مالکیت املاک مسکونی در شهر‌ها و روستا‌های استان شامل ۸۱ هزار و ۸۷۴ جلد سند روستایی و ۱۸ هزار و ۸۹۸ جلد سند املاک شهری صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری بنیاد مسکن و ادارات ثبت اسناد و املاک در برخی از روستا‌های استان از جمله پلنگی، سراج آباد، قراوالخانه شهرستان دشتستان، سرچشمه شهرستان جم و برخی از روستا‌های دیگر کلیه اراضی مسکونی و کشاورزی حدنگاری شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری در زمینه صدور اسناد مالکیت رشد قابل توجهی در استان داشته باشیم.

در پایان این مراسم یکصد جلد سند مالکیت اراضی متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مساحت ۱۱ هزار متر مربع توسط رئیس کل دادگستری استان بوشهر به مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر تحویل داده شد.

 

منبع: خبرگزاری میزان

شناسه خبر : 12384
تاریخ : 1402/8/23 10:57:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/nD1P9x
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #رئیس‌کل دادگستری #اسناد مالکیت #املاک مسکونی #صدور سند مالکیت #بنیاد مسکن انقلاب اسلامی #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.