گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
در سال ۱۴۰۲ در تنگستان:
بیش از ۳۱ هزار نفر در رابطه با سلامت روان غربالگری شده‌اند
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: بیش از ۳۱ هزار نفر توسط مراقبین سلامت در تنگستان ازلحاظ سلامت روان موردبررسی قرار گرفتند.

به گزارش دریاکنار و نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، ماه زرافشون رفیعی بیان داشت: ۳۱ هزار و ۵۵۴ نفر ازنظر سلامت روان در تنگستان غربالگری شدند که ۳۶۸ نفر از آنان ازنظر اختلال در سلامت روان و ۶۰۵ نفر نیز ازلحاظ مصرف مواد، الکل و دخانیات مثبت تشخیص داده‌شده و در حال حاضر مراقبت‌های بهداشتی درمانی لازم را دریافت می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: توانمندی درزمینه مهارت‌های زندگی یکی از موارد مهمی است که توسط کارشناسان روان و رفتار آموزش داده می‌شود که هزار و ۸۰۰ نفر در سال ۱۴۰۲ در این زمینه آموزش‌دیده‌اند.

رفیعی تصریح کرد: مهارت فرزند پروری جهت مادران دارای فرزند ۲ تا ۱۲ سال یکی از آموزش‌های مهمی است که به مادران ارائه می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هزار و ۸۲۰ نفر از این مادران مهارت‌های لازم را در این زمینه کسب کرده‌اند.

رفیعی تأکید کرد: آموزش رکن جداناپذیر سیستم بهداشت و درمان است زیرا ما بر این عقیده‌ایم که با ارائه اطلاعات و آموزش‌های لازم می‌توانیم افراد جامعه را توانمند سازیم و یک جامعه توانمند می‌تواند خود به‌عنوان یک بازوی قوی در خدمت بهداشت و درمان جامعه باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس مادران دارای فرزند ۱۲ تا ۱۷ سال را نیز به‌عنوان یک گروه هدف مهم در رابطه با فرزند پروری موردتوجه قرار داده و کوشیده‌ایم با آموزش این مادران توسط کارشناسان روان اطلاعات علمی آن‌ها را در رابطه با نحوه برخورد و کنترل فرزندان افزایش دهیم که در همین راستا هزار و ۲۰۰ مادر تنگستانی در سال ۱۴۰۲ اطلاعات و آموزش‌های لازم را در این زمینه گذرانده‌اند.

شناسه خبر : 15569
تاریخ : 1403/3/8 18:08:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/wUOVka
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بهداشت #درمان #غربالگری #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.