گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بیشتر مسافران نوروزی بوشهر از کدام استان‌ها هستند؟
رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: براساس اطلاعات استخراج شده از سامانه‌های تردد شمار و پلاک‌خوان جاده‌های استان، بیشترین تردد خودروی مسافران نوروزی از فارس، اصفهان، تهران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به این استان است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: براساس اطلاعات استخراج شده از سامانه‌های تردد شمار و پلاک‌خوان جاده‌های استان، بیشترین تردد خودروی مسافران نوروزی از فارس، اصفهان، تهران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به این استان است.

مریم کریمی افزود: آخرین آمارهای کل تردد وسایل نقلیه در جاده های مواصلاتی و درون استانی بوشهر از ۲۴ اسفند پارسال تا دهم فروردین ماه ۹ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۸۲۱تردد است.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۱۴ درصدی ترددهای خودرویی در جاده های درون استانی بوشهر در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ادامه داد: از کل تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان، ۴۱ درصد مربوط به پلاک خودروهای بوشهر بوده و استان‌های فارس (۲۳ درصد)، اصفهان (۶ درصد)، تهران (۵.۵ درصد)، خوزستان (۴.۹۳ درصد)، چهارمحال و بختیاری (۱.۹۴ درصد) و کهگیلویه و بویراحمد (۱.۸۵ درصد) بیشترین سهم تردد در استان داشته اند. 

به گفته کریمی، از ابتدای شروع طرح نوروزی تا روز گذشته بیش از ۸۱۸ هزار خودرو در ورودی استان و بیش از ۷۹۷ هزار خودرو در خروجی استان ثبت شده که هر دو نسبت به دوره مشابه پارسال ۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سرعت خودروها در استان ۸۲ کیلومتر ثبت شده، خاطرنشان کرد: بیشترین سبقت غیرمجاز در محورهای کازرون-برازجان (کنارتخته-دالکی) و بالعکس، بوشهر-گناوه و بالعکس ثبت شده است، همچنین بیشترین سرعت غیرمجاز در محورهای خروجی بوشهر، هندیجان-دیلم و بالعکس و ورودی بوشهر ثبت شده است.

 کریمی، در خصوص ماندگاری وسایل نقلیه در بوشهر نیز اظهار داشت: براساس محاسبات سامانه‌های برخط این اداره کل، ۱۵ درصد وسایل نقلیه یک تا سه روز، ۱۱.۲۴ درصد وسایل تا چهار روز و ۵.۱ درصد وسایل نقلیه یک تا دو هفته در استان مانده‌اند.

شناسه خبر : 6591
تاریخ : 1402/1/11 16:14:46
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Vbvxu5
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مسافران #نوروز #بوشهر #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.