آخرین اخبار
تاریخ مقاومت مردم استان بوشهر ویژگی‌هایی منحصربه فرد دارد
آیت الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: مقاومت همواره به عنوان فرهنگ مردم در تمام جغرافیای استان بوشهر وجود داشته و سرداران بزرگ نماد حماسه آفرینی‌های مردم این خطه هستند.

آیت الله صفایی بوشهری شامگاه چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: مقاومت همواره به عنوان فرهنگ مردم در تمام جغرافیای استان بوشهر وجود داشته و سرداران بزرگ نماد حماسه آفرینی‌های مردم این خطه هستند.

وی بیان کرد: در تاریخ ضداستعماری استان بوشهر هیچگاه دولت مرکزی به عنوان پشتوانه قوی پشت این حرکت مردمی وجود نداشته است و همچنین هیچگاه جامعه متجدد مرکز حمایت از این حرکت‌های ضداستعماری استان بوشهر نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: مردم دلیر و شجاع این استان همواره برحسب مبانی دین و مجاهدت در راه مملکت، خط مقاومت را ایجاد کردند.

آیت الله دصفایی بوشهری ادامه داد: تاریخ استان بوشهر با مرکب مقاومت نوشته شده و این نکته بسیار مهمی است چرا که این تاریخ به فراموشی سپرده در سال های گذشته، در دهه اخیر احیا شده که یکی از آنها حماسه زنان لرده است.

وی بیان کرد: حماسه زنان لرده استان بوشهر باید ثبت در تقویم و همچنین آیین بزرگداشت آن به صورت باشکوه و جامع برگزار شود.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: پرداختن تمام مراکز رسانه و بویژه صدا و سیما برای تبیین حماسه پرشکوه زنان لرده شهرستان دشتستان استان بوشهر ضروری است.

وی گفت: بوشهر پایتخت مقاومت ایران است و باید روی این موضوع به طور جد کار شود تا بوشهر به عنوان پایتخت ضداستعماری مطرح شود.

آیت صفایی بوشهری بیان کرد: این مهم باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام تا نام بوشهر با نام پایتخت مقاومت و ولایت‌مداری معرفی شود.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ایام بازگشایی مدرسه‌ها گفت: در این حوزه باید تلاش کرد تا مدرسه‌های استان بوشهر به عنوان مدرسه‌های تراز اسلام ایفای نقش کنند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: مدارس و دانشگاه‌های استان بوشهر جایگاه خوبی دارند که باید برای ارتقا بیش از پیش این جایگاه تمیهدات لازم اندیشیده شود.

 
شناسه خبر : 11361
تاریخ : 1402/7/7 14:08:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/e5oMIT
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #صفایی بوشهری #استان بوشهر #شورای فرهنگ عمومی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.