گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تاریخچه ومعرفی شهرك درياكنار
شهرك درياكنار در 5 كيلومتري جاده كنارهء دریای خزر از بابلسر به فریدونکنار در سال 1358 توسط شركت آتي ساز احداث شده و در آذر ماه 1358 پس از فروش قسمت عمده ويلاهاي احداثي به افراد حقيقي و حقوقي، مالكيت كلي شهرك از شركت آتي ساز منتزع و تاسيسات و مستحدثات و مشاعات آن برابر صورتجلسه اي تحويل نمايندگان قانوني مالكين وقت شهرك درياكنار شده است.

بدين ترتيب از سال 1358 اداره امور شهرك به هيات مالكين سپرده شد. اين شهرك از ابتدا بدون كمك هاي مالي دولت و شهرداري و صرفاً توسط خود مالكين اداره ميشود. موسسه شهرك دريا كنار تحت شماره 89 در تاريخ 19/11/1359 در اداره ثبت اسناد و املاك بابلسر به ثبت رسيد و سپس اساسنامه اصلاحي موسسه شهرك درياكنار در تاريخ 24/7/1383 به ثبت رسيد. دریا کنار که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرکهای مسکونی شمال ایران است که در استان مازندران و مابین شهر بابلسر و شهر فریدونکنار واقع شده است و دارای بیش از ۱۷۰۰ واحد ویلا است. این شهرک مسافتی بیش از 2.7 کیلومتر در امتداد ساحل دریای خزر را به خود اختصاص داده و مساحت کل آن در حدود 3.1 کلومتر مربع یا بیش از 300 هکتار است. این شهرک از 19 خیابان تشکیل شده است و مسافت خیابان ورودی شهرک یا خیابان یکم معادل 1.2 کیلومتر است و مسافت خیابان اصلی شهرک از خیابان یکم تا خیابان هفدهم برابر با 1.8 کیلومتر می باشد. این شهرک بدلیل واقع شدن در مجاورت دریای خزر و داشتن آب و هوای مطلوب، محیط خانوادگی و دلچسب، معروف شده است. جاده های هراز، فیروزکوه، و کناره نیز امکان مسافرت های بین شهری را برای ساکنان شهرهایی چون تهران، ساری، بابل، و غیره را فراهم نموده و مسافران در ایام عید و تابستان به این شهرک ساحلی آمده و تعطیلات خود را در آن سپری میکنند و شهرک معمولا در این ایام، روزهای شلوغ خود را پشت سر می گذارد. اکثر خیابان های شهرک به دریا میرسد که با سنگهایی بزرگ پوشیده شده است. در آخر خیابان یکم این شهرک، رستوران، مغازه ها و سرگرمیهای گوناگون به همراه صندلی‌های ساحلی برای مردم در نظر گرفته شده است. خیابان‌های ششم و هفدهم دریا کنار به ساحل شنا مرطبتند که دارای نجات غریق است. معمولاً در فصل‌های گرما ساحل خیابان ششم معمولا برای آقایان، و ساحل خیابان هفدهم معمولا برای بانوان فراهم میشود و هنگامی که یکی از دو ساحل مناسب شنا نباشد، از صبح تا ساعت ۳ مخصوص خانوم‌ها و از ساعت ۳ به بعد در اختیار آقایان میباشد.

شناسه خبر : 2929
تاریخ : 1401/5/31 18:47:51
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/xvtk3g
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #شهرك درياكنار #بابلسر #فریدونکنار #درياكنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.