آخرین اخبار
تبرئه مدیر پایگاه خبری «دیدبان کویر» از اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی»
بالاخره پس از ۱۵ ماه دعوای حقوقی سنگین، حکم تبرئه مدیر پایگاه خبری دیدبان کویر در دادگاه تجدیدتظر استان اصفهان صادر شد

مهدی آریا: بالاخره پس از ۱۵ ماه دعوای حقوقی سنگین، حکم تبرئه مدیر پایگاه خبری دیدبان کویر در دادگاه تجدیدتظر استان اصفهان صادر شد.

این پرونده که در سال گذشته با شکایت سرهنگ «جواد نائینی» که عنوان من درآوردی «نماینده ویژه کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل» را یدک می کشد و از افراد اصلی جریان «ساداتی نژادیسم» یا همان «دبشیان» می باشد تشکیل شد، پس از گذشت بیش از یک سال دعوای حقوقی و با وجود اعمال نظر مستقیم بعضی نهادهای خاص، منجر به صدور حکم «۳۰ ضربه شلاق» در محاکم شهرستان کاشان شده بود که توسط دادگاه تجدید نظر استان اصفهان، نقض و رای بر بی گناهی صادر شد.

از مسایل جالب توجه و تاسف برانگیز این پرونده، «ضرب و جرح» این خبرنگار در محلی بود که اسم «خانه ملت کاشان» بر آن گذاشته شده و سپس شکایت از خبرنگار به اتهامات مختلف بود که نهایتا آخرین اتهام که «اخلال در نظم و آسایش عمومی» بود با هوشمندی قضات و محاکم تجدیدنظر استان، به سر منزل مقصود نرسید.

البته نقش گزارشات جالب توجه بعضی نهادهای خاص در محکوم شدن مدیر این رسانه در شهرستان کاشان بی تاثیر نبود و اگر این گزارشات «مهر محرمانه» نداشت، حتما در اختیار افکار عمومی قرار می گرفت تا با گوشه ای از مصیبت‌هایی که در این راه بر سر ما آمده است را با مردمان این دیار کهن به اشتراک می گذاشتیم.

در هر صورت تقارن این تبرئه با اولین سالروز تاسیس پایگاه خبری «دیدبان کویر» را به فال نیک می گیریم و همانگونه که در شروع فعالیتمان گفتیم این رسانه بر پایه چهار اصل «آگاهی»، «راستی»، «یکپارچگی» و «آزادی بیان» به رسالت خود ادامه خواهد داد و تا آنجا که در توانمان باشد به مسیری که به آن ایمان و اعتقاد داریم، ادامه خواهیم داد.

شایان ذکر است که این جریان ورشکسته شکایات دیگری را توسط دیگر مهره های خود از جمله سرهنگ «رضازاده چیمه» در دادگاه ها مطرح کرده که در یادداشتهای بعدی، مفصلا به آن پرداخته خواهد شد./دیده بان کویر

شناسه خبر : 13847
تاریخ : 1402/11/21 08:15:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/R8kxH5
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #تبرئه #اتهام #پایگاه خبری #دادگاه #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.