گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
آخرین اخبار
تحقیقات با ظرفیت مناسب جهت عرضه دستاوردهای فناورانه و تجاری سازی بایستی مورد حمایت قرار گیرند
این مرکز با درنظرگرفتن مبتکرانی ازجمله دانشجویان و جوانان جویای مباحث پژوهشی و علمی طراحی شده است. این مرکز دانشجویان، جوانان، اساتید و کارکنان را برای نوآوری از طریق همکاری بین رشته ای و تبادل رایگان ایده ها در یک محیط فراگیر ترغیب میکند. مرکز کارآفرینی جایی است که افراد را از شکل دادن به ایده ها تا اقدام و دیدن رؤیای خود همراهی میکند.

1 -با سلام و احترام لطفا خوانندگان عزیز نشریه دریاکنار معرفی بفرمایید؟

به نام خدا، با سلام و آرزوی سلامتی برای شما و همه ی خوانندگان نشریه دریاکنار ، روح اله نعمتی هستم ، دانشجوی پژوهشگر دکترای مدیریت صنعتی گرایش مدیریت تولید و عملیات. این افتخار را داشتم که از سال 1389 تاکنون به عنوان مدرس در دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد استان بوشهر در خدمت دانشجویان عزیز باشم در حال حاضر در جایگاه مسئول دفتر واحد کارآفرینی مرکز علمی کاربردی قوه قضائیه کل استان بوشهر مشغول به فعالیت هستم. ً

2 - لطفادر مورد مرکز کارآفرینی علمی کاربردی قوه قضائیه کل استان بوشهر برایمان توضیحاتی بفرمایید؟

این مرکز با درنظرگرفتن مبتکرانی ازجمله دانشجویان و جوانان جویای مباحث پژوهشی و علمی طراحیشده است. این مرکز دانشجویان، جوانان، اساتید و کارکنان را برای نوآوری از طریق همکاری بین رشته ای و تبادل رایگان ایده ها در یک محیط فراگیر ترغیب میکند. مرکز کارآفرینی جایی است که افراد را از شکل دادن به ایده ها تا اقدام و دیدن رؤیای خود همراهی میکند.

3 -اهداف راه اندازی این مرکز کارآفرینی چه بوده است؟

به صورت کلی میتوانم اهداف ارزشمند و مهمی را که ما در مرکز کارآفرینی علمی کاربردی دادگستری دنبال میکنیم به این شکل عنوان کنم:

1 -حمایت از تحقیقات با ظرفیت مناسب جهت عرضه دستاوردهای فناورانه و تجاری سازی آنها

2-کمک به شکل گیری الگوی جدیدی از همکاری بین صنعت، دانشگاه و دولت(ارتباط دانشگاه با صنعت بهمنظور بهبود آینده شغلی )

3-کمک به اشتغال نخبگان

4 -توسعه فرهنگ نوآوری

5-کمک به شکل گیری اقتصاد مقاومتی و دانشبنیان

6 -منتفع شدن جامعه از دستاوردهای پژوهشی

7 -کمک به یکپارچگی در آموزش، پژوهش، فناوری، تولید و کارایی به منظور تعالی جامعه

8 -رویکرد جامع و جهانی به نوآوری و تمرکز بر نیازهای ملی

9 -توجه به جهان پایدار در توسعه فناوریهای جدید

4 -شرایط پذیرش افراد در مرکز کارآفرینی علمی کاربردی قوه قضائیه کل استان بوشهر چگونه است؟

کلیه دانشجویان اساتید و کارکنان مرکز آموزش دادگستری بدون محدودیت میتوانند به عضویت مرکز درآیند و از خدمات این مرکز کارآفرینی استفاده کنند و در جهت رشد فردی و اجتماعی خود گام مهمی بردارند و همچنین از دیگر جوانان و خالقان که تمایل به همکاری با مرکز کارآفرینی دادگستری دارند باکمال میل استقبال میکنیم زیرا موفقیت مراکز کارآفرینی مستلزم پژوهشهای بنیادی و درنهایت همکاری مراکز دانشگاهی، دولت و صنعت در جهت طراحی محصوالت و یا خدمات جدیدی است که براساس دستاوردهای این تحقیقات میتوان آنها را به بازار عرضه کرد.

5 -این مرکز چه خدماتی در راستای کمک به طرحهای پژوهشی ارائه میدهد؟

از مهمترین خدمات مرکز میتوان به چند مورداشاره کرد:

1 -مشاوره و راهنمایی به پژوهشگران و معرفی راهکارهای مناسب هر طرح

2 -حمایت از پروژه ها و تشویق رقابت ملی و بین المللی

3 -برگزاری کارگاههای افزایش اعتمادبه نفس و خلاقیت در دانشجویان

4 - برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات تخصصی برای اساتید و دانشجویان

5 -اطالعرسانی جشنوارهها و مسابقات کشوری

6 -اتصال دانشجویان و اعضا به فناوریها و تخصص های نوظهور.

6-آشنایی دانشجویان و کلیه عالقهمندان به طرحهای پژوهشی با چنین مراکزی تا چه حد در آینده شغلی و موفقیت آنها تأثیر دارد؟

آشنایی دانشجویان و جوانان در این مرکز این فرصت را به آنان میدهد تا به زیرساختهای فنی و تخصصی و خبرگان صنعتی دسترسی پیدا کنند تا به اثبات مفهوم برسند و بسیاری از آنان با پرورش ایده ها به کارآفرینانی موفق تبدیل شوند و در جهت پیشرفت شهر و کشورمان گامی مهم برداریم. و در پایان این مطلب را اضافه کنم که نوآوری امری یکباره نیست و باید بهطور ً انجام دادیم برسیم تا در مداوم بالاتر از آنچه قبال رقابت باقی بمانیم و این امر مستلزم آن است که بهروری و فرآیند خالقانه خود را افزایش دهیم و در این راه سه مورد وجود دارد که میتواند به ما کمک کند: اول اینکه با خودمان صادق باشیم و بدانیم از شکست ها چیزهای بیشتری یاد میگیریم و از موفقیت ها چیزهای کمتر، پس بدون هراس تجربه کنیم و به جلو برویم. دوم اینکه هراس و استرسی که هنگام تالش برای چیزی تجربه میکنیم نشانه آن نیست که همه چیز در حال فروپاشی است بلکه شرایطی است که باعث میشود انعطاف پذیر باشیم پس باز هم باید محکم روبه جلو حرکت کنیم. سوم اینکه از خودمان انتقاد کنیم زیرا تسکین همراه با یک پیشرفت خلاقانه اگرچه شیرین است اما میتواند ما را از دیدن گزینه های جایگزین کور کند. با انتقاد از خود، خودمان را ً متفاوت به به چالش بکشیم و از منظری کمال خود و ایده هایمان نگاه کنیم زیرا اگر ایده های خود را به چالش نکشیم هرگز متوجه ضعف آن نمیشویم.

7 -متشکرم از اینکه وقت شریفتان را در اختیار ما گذاشتید، سخن پایانی خود در این گفتگو بفرمایید؟

در اینجا جا دارد تشکر کنم از جناب آقای اصغر مرادی قائممقام مرکز دادگستری و سرکار خانم خاتون بازیار معاون آموزشی و پژوهشی مرکز که در راه اندازی این مرکز کارآفرینی همکاری و حمایت نمودند. آرزوی صحت و سالمتی دارم برای تمامی مردم عزیز کشورم ایران.

 

به کوشش: فاطمه نژادحسینی (روزنامه نگار)

شناسه خبر : 2866
تاریخ : 1401/5/27 06:33:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lFhhZn
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #تحقیقات #دستاوردهای فناورانه و تجاری سازی #روح اله نعمتی #مصاحبه #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.