آخرین اخبار
تخلیه و بارگیری حدود ۲۷ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر / افزایش ۲۰ درصدی صادرات از بنادر استان بوشهر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی بنادر این استان در پنج ماهه ابتدایی امسال با افزایش ۲۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به چهار میلیون و ۶۲۳ هزار تن رسید.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح عملکرد پنج ماهه بنادر استان بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با رشد ۹.۷ درصدی به حدود ۲۷ میلیون تن افزایش یافته است.

وی  بیان کرد: در شاخص تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی نیز عملکرد بنادر استان بوشهر در پنج ماهه امسال با رشد ۷.۴ درصدی به بیش از 22 میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در مدت یاد شده میزان صادرات بنادر استان بوشهر با رشد ۱۹.۶ درصدی به ۱۳ میلیون و ۱۸۴ هزار تن و میزان ترانزیت نیز با رشد ۱۰۵ درصدی به ۱۱ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در پنج ماهه امسال همچنین ۶۸ هزار تی.ایی.یو کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است.

وی گفت: در شاخص ترانزیت نیز بنادر تجاری استان بوشهر در ابزار آلات دستگاه‌های سبک، موادغذایی، ماشین آلات، لوازم یدکی، لوازم خانگی و محصولات سبک، کالاهای ساختمانی پارچه و منسوجات رشد 100 درصدی و در گوشت و فرآورده‌های گوشتی، خودرو و مواد نفتی به ترتیب رشد 155، 148 و 115 درصدی را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین در بخش کالاهای اساسی واردات گوشت، گندم و محصولات کشاورزی دامی در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته به ترتیب افزایش 155، 100 و 3.6 درصدی محقق شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در پنج ماهه امسال همچنین سه هزار و 56 شناور در بنادر استان بوشهر تردد داشتند که از این شمار یکهزار و ۱۲ شناور با ظرفیت بالای یکهزار تن بودند.

شناسه خبر : 10837
تاریخ : 1402/6/14 14:23:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3D1kPd
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #تخلیه #بارگیری #بنادر #بنادر و دریانوردی #کالاهای غیرنفتی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.