آخرین اخبار
تشدید نظارت بر بهداشت مساجد و محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر در بوشهر
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: نظارت و کنترل بهداشتی بر مساجد و محل‌های برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در بوشهر تشدید شد.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، حمید حبیبی نیا اظهار داشت: برنامه مدیریت بهداشت محیط در ماه رمضان به‌ویژه شب‌های قدر باهدف حفظ و ارتقای سلامت هم‌وطنان از طریق نظارت بر ایمنی مواد غذایی، ایمنی آب، دفع فاضلاب و پسماند، بهداشت فردی و عمومی اجرا می‌گردد.
وی اضافه داشت: به‌منظور پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا و کاهش زمینه انتقال بیماری‌هایی نظیر کرونا، ۱۸ تیم متشکل از کارشناسان بهداشت محیط از کلیه مساجد سطح شهرستان بوشهر بازدید کردند.
این مقام مسئول عنوان داشت: علاوه بر نظارت بر بهداشت این اماکن، کارشناسان بهداشت محیط اقدام به کلر سنجی و نمونه‌برداری از آب مصرفی و همچنین آموزش متصدیان محل‌های برگزاری مراسم کردند.
وی بیان کرد: همچنین این کارشناسان در دو نوبت ‌کاری به همراه کارشناسانی از اداره دامپزشکی و تعزیرات حکومتی از صنوفی نظیر آش، حلیم فروشی و... که بیشترین فعالیت را در ماه مبارک رمضان دارند بازدید کردند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا ضروری است افرادی که در قرنطینه بیماری و یا دارای علائم بیماری هستند از حضور در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خودداری نمایند.
مهندس حبیبی نیا توصیه داشت: همچنین این اماکن عمومی و مراکز تجمعی می‌بایست از تهویه مناسب برخوردار باشند و بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی تأکید نمایند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل بهداشتی در محل‌های برگزاری مراسم در ماه رمضان به‌ویژه شب‌های قدر نسبت به ثبت و گزارش دهی در سامانه ۱۹۰ اقدام نمایند.

شناسه خبر : 6903
تاریخ : 1402/1/21 10:29:55
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/IuTwX6
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #نظارت #بهداشت #مساجد #مراسم #شب‌های #قدر #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.