آخرین اخبار
تشییع شهدای 8 سال دفاع مقدس؛ نماد ایثار و جهاد در راه خدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان
در آیین تشییع پنج شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس، احمد محمدی‌زاده(استاندار بوشهر) با قدردانی از حضور باشکوه مردم، به تداوم راه و آرمان شهیدان اشاره کرد و گفت: "شهیدان، اسوه‌های ایثار و جهاد در راه خدا: روحیه و تفکری که اقتدار و صلابت نظام اسلامی را پدید آورده است"

وی بیان کرد: شهیدان با امر امام راحل به جبهه رفته و در عملیات‌های گوناگون، جان و تمام وجود خود را در راه امام تقدیم خداوند کردند.

حضور باشکوه مردم را به عنوان عاملی برای تقویت روحیه مقاومت و ایثار دانسته و ادامه داد: همان‌گونه که شهیدان برای حفظ نظام اسلامی و آرامش جامعه جان خود را فدا کردند، تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان و ارزش‌هایی که برای آن شهید شدند، به تقویت روحیه معنوی در جامعه و استحکام و انسجام بیشتر آن کمک خواهد کرد.

محمدی‌زاده شهیدان را نماد و الگوی ایثار و جهاد در راه خدا نامیده و تاکید کرده است؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جامعه را از همه آسیب‌ها مصون می‌کند.

وی همچنین اشاره کرد: ایران اسلامی در اوج اقتدار و قدرت قرار دارد و روحیه جهادی در همه نیروهای مسلح به خوبی بروز یافته است که سبب اقتدار و صلابت نیروهای نظامی و انتظامی شده است.

"تشییع شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس؛ نماد ولایت‌مداری و قدرشناسی مردم بوشهر"

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پنج شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس با حضور باشکوه مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور بوشهر، تشییع شد. این مراسم با شکوه خاصی با حضور بسیج مرکزی بوشهر برگزار شد.

در این مراسم، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، خانواده‌های معظم شهدا، استاندار، پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس، بسیجیان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح استان حضور داشتند و پیکر این پنج شهید به گلزار شهدای بهشت صادق علیه‌السلام بوشهر با شکوه خاصی تشییع شد.

بعد از اقامه نماز، پیکر شهدای گمنام تحت امامت آیت‌الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، بر روی دستان مردم شهیدپرور و قدرشناس بوشهر تشییع شد.

مراسم تشیع، شرکت‌کنندگان با شعارهایی همچون "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست" و "این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کربلا آمده" و "مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل" به همراه آرمان‌های شهدا، تجدید بیعت کردند.

سرهنگ علیرضا غریبی اظهار داشت؛ این 5 شهید در مناطق مختلف دشتستان، تنگستان، بوشهر و جم دفن می‌شوند. 

او افزود: این 5 شهید در طول 8 سال دفاع مقدس در عملیات‌های والفجر مقدماتی و 3، بیت‌المقدس 4 و کربلای 5 شهید شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، محل شهادت 5 شهید گمنام را مناطق مهران، بندی‌خان، شلمچه و فکه برشمرد و اعلام کرد: سن این رزمندگان در زمان شهادت بین 24 تا 45 سال بوده است.

وی همچنین افزود: امروز، 5 شهید گمنام در روستاهای دهقاید و بوشکان دشتستان، شهرک پردیس جم، روستای آبطویل بوشهر و روستای گلکی شهرستان تنگستان دفن خواهند شد.

شناسه خبر : 12958
تاریخ : 1402/9/26 10:27:08
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3rw3I1
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #تشییع #شهدا #دفاع مقدس #شهید گمنام #آرمان های شهدا

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.