آخرین اخبار
تصویب طرح جایگزینی فرزندان ایثارگران در شغل پدر
🔻 دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس: ▫️طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (یک)، براساس نظر کمیسیون اجرای این مصوبه به قوت خود باقی است

▫️ در این ماده به نحوه بکارگیری فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان در دستگاه ها اشاره شده بود که به این اشاره دارد که اگر نیروهایی از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان که در دستگاه ها فعالیت دارند به هر دلیلی از ادامه فعالیت منفک شوند فرزندان ایثارگران جایگزین آن ها خواهند شد.

▫️دیوان عدالت اداری در این رابطه نظری داده بود که آن را نسخ می کرد، مجدد استفساریه ای در رابطه با اجرای ماده ۴۸ مبنی براینکه آیا اجرای آن به قوت خود باقی است یا خیر ارائه شد که کمیسیون اجتماعی بررسی و پاسخ مجلس به آن این بود که اجرای این ماده به قوت خود باقی است.

▫️این یکی از مطالبات اصلی جامعه ایثارگران و فرزندان آن ها بود که به مدت طولانی توسط فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیری می شد که در نهایت در نشست کمیسیون اجتماعی تائید شد و مطالبه جامعه ایثارگران برای بکارگیری فرزندان آن ها در دستگاه ها محقق شد.

📌 براساس مصوبه مجلس دستگاه ها مکلف می شوند که آنچه مدنظر قانونگذار بوده است توسط دولت، نهادها و سازمان هایی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند اجرا کنند و برای مستنکفین از اجرای آن برخورد قانونی در نظر گرفته شده است.

شناسه خبر : 8634
تاریخ : 1402/3/18 11:43:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/903RZ1
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #فرزند #ایثار گر #جایگزین #شغل #نشریه دریاکنار

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • شیرین اولادزاد
    6 ماه قبل

    طرح جایگزین فرزندان ایثارگر و شهدا بجای پدر لطفا حمایت کنید تا صدای فرزندان شهدا و جانبازان به صدای مسئولین برسه https://www.farsnews.ir/my/c/222662