گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تعامل حاکمیت نهادهای اساسی جامعه رکن اصلی تحول انقلابی در فرهنگ عمومی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر: تحول انقلابی در فرهنگ عمومی در هر جامعه نیازمند تعامل حاکمیت، مردم و نهادهای اساسی در جامعه می باشد

به گزارش دریاکنار به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در راستای گسترش فعالیت های قرآنی، با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دیدار و گفت و گو کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی سازمان منطقه ویژه گفت: برای تحول انقلابی فرهنگ باید در نحوه تعامل حاکمیت با فرهنگ عمومی تجدیدنظر و تغییر روش دهیم. ما در گذشته در روابط حاکمیت و مردم، نهادهای اساسی را مورد غفلت قرار داده‌ایم و فکر کردیم که همیشه می‌توانیم با مخاطب فردی تعامل پایدار داشته باشیم. مهم‌ترین نهادهای واسط بین فرهنگ رسمی با فرهنگ عمومی عبارت‌اند از: خانواده، مسجد، مدرسه و صنف. آرایش فرهنگی و سیاست‌های فرهنگی‌مان با معماری این چهار نهاد مهم، متناسب نبوده است. بسیاری از اتفاقات بزرگ در فرهنگ عمومی در دهه شصت بر اساس خانواده و درون خانواده رخ می‌داد، با محوریت مسجد، اصناف، انجمن‌های صنفی و هویت‌های حرفه‌ای رخ می‌داد، درحالی‌که در دهه نود، از ظرفیت این نهادها غفلت اساسی کرده‌ایم.

افروغ اذعان داشت: سیاست گذاری و برنامه ­ریزی به منظور توسعه گفتمان قرآنی درعرصه ملی و بین المللی یکی از اصلی ترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. لذا حمایت و نظارت برتوسعه آموزش عمومی قـرآن و عترت به عنوان راهبرد این وزارت در حوزه فعالیت های قرآنی مطرح و مورد وثوق قرار گرفت و در همین راستا برنامه ­ریزی و حمایت به منظور توسعه مؤسسه ­های قرآنی مردم نهاد و توانمندسازی آنها در زمینه فعالیت­های تخصصی تبلیغی ترویجی قرآن و عترت(ع)، برنامه­ ریزی برای تقویت سرمایه­ های انسانی و حمایت از طرح­ها و برنامه ­های خلاقانه تبلیغی و ترویجی حوزه قرآن و عترت(ع) وبرنامه­ ریزی و حمایت از برگزاری نمایشگاه­ ها، جشنواره­ ها و آزمون­های سراسری قرآن و عترت و نظارت بر آنها به عنوان نقشه راه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فعالیت های قرآنی لحاظ گردید.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی ضمن تقدیر از دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مسائل قرآنی گفت: ما هرچه داریم از قرآن است. همه ما در کودکی، نوجوانی و جوانی در محافل قرآنی که در منازل و مساجد برگزار میشد رشد و نمو کرده ایم و بسیاری از داشته های فردی و شخصی ما از این رهگذر ایجاد شده است، با توجه به جایگاه قرآن در زندگی فردی و اجتماعی آحاد مردم جامعه ما، راهبری فرهنگی و اجتماعی قرآن میتواند از بسیاری از آسیبهای اجتماعی جلوگیری و فرد و جامعه را در مسیر درست نگاهداری کند.

سخاوت اسدی در ادامه گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان یکی از شرکت های فعال در حوزه مسئولیت های اجتماعی منطقه پارس جنوبی همواره به عنوان یکی از حامیان فعالیت های فرهنگی به خصوص در حوزه قرآنی، فعالیت هایی در سطح استانی و ملی در این حوزه در کارنامه خود دارد. 

اسدی همچنین اظهار امیدواری کرد که با تعامل بیشتر با نهاد های مسئول در حوزه فرهنگ و هنر شاهد اجرای برنامه هایی با کیفیت بالاتر در حوزه پیرامونی صنعت باشیم.

شناسه خبر : 7254
تاریخ : 1402/1/31 16:24:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/qRat1J
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #فرهنگ و ارشاد اسلامی #فرهنگ عمومی #سخاوت اسدی #منطقه ویژه #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.