آخرین اخبار
تقابل نماینده تنگستان و استاندار بوشهر بر سر افتتاح سد خائیز
افتتاح سد خائیز تنگستان در روزهای آینده به محلی برای بحث و تقابل استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی شده است. استان بوشهر در زمینه منابع آبی با کمبودهای فراوانی روبرو است و یکی از مهمترین نیازهای این استان برای برخورداری از آب پایدار، تکمیل سدهای در دست ساخت و ایجاد سدهای جدید است. در راستای توسعه سدهای استان بوشهر طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و چند سد کوچک به بهره‌برداری رسیده و چند سد مهم نیز در دست اجرا است که انتظار می‌رود برای تسریع در تکمیل آنها اقدامات مناسب صورت گیرد. سد خائیز یکی از پروژه‌های مهم حوزه سدسازی استان بوشهر است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و بر اساس اعلام مسئولان به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. سد خائیز با ظرفیت ۱۶ میلیون مترمکعب دارای طول تاج ۶۱۰ متر، ارتفاع ۳۶ متر و از نوع خاکی با هسته رسی است که به منظور تأمین حقابه های کشاورزی و زیست محیطی ساخته شده است.

به گزارش نشریه دریاکنارو نقل از خبرگزاری مهر، افتتاح سد خائیز تنگستان در روزهای آینده به محلی برای بحث و تقابل استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی شده است.

استان بوشهر در زمینه منابع آبی با کمبودهای فراوانی روبرو است و یکی از مهمترین نیازهای این استان برای برخورداری از آب پایدار، تکمیل سدهای در دست ساخت و ایجاد سدهای جدید است.

در راستای توسعه سدهای استان بوشهر طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و چند سد کوچک به بهره‌برداری رسیده و چند سد مهم نیز در دست اجرا است که انتظار می‌رود برای تسریع در تکمیل آنها اقدامات مناسب صورت گیرد.

سد خائیز یکی از پروژه‌های مهم حوزه سدسازی استان بوشهر است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و بر اساس اعلام مسئولان به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

سد خائیز با ظرفیت ۱۶ میلیون مترمکعب دارای طول تاج ۶۱۰ متر، ارتفاع ۳۶ متر و از نوع خاکی با هسته رسی است که به منظور تأمین حقابه های کشاورزی و زیست محیطی ساخته شده است.

این سد علاوه بر کنترل سیلاب شاخه شیرین رودخانه اهرم، موجب کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی خواهد شد.

سد خائیز با مشروب ساختن ۶۸۱ هکتار از نخیلات تحت پوشش شبکه آبیاری اهرم، موجب افزایش راندمان آبیاری و افزایش کیفیت محصولات می‌شود و نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، باغ‌ها و نخیلات در شهرستان تنگستان خواهد داشت.

 

پس از اعلام خبر افتتاح این سد در روزهای آینده، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی افتتاح این سد را خیانت دانست و بیان کرد: این سد نیمه‌کاره است و بخش‌های مهم را ندارد.

 

ماجرا به همین جا ختم نشد و استاندار بوشهر در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر واکنش جدی را نسبت به سخنان نماینده دشتی و تنگستان داشت.

استاندار بوشهر بیان کرد: گاهی دوست نداشتم وارد بگو مگوها شوم و همواره سعی کردم از طریق گفت‌وگو مسائل را حل کرده و از طریق تریبون‌های رسمی ورود نکنم ولی وقتی خواندم که یکی از نمایندگان از واژه خیانت استفاده کرده ورود کردم و پاسخ می‌دهم.

وی با بیان اینکه خیانت را کسانی کردند که هیچ کاری نکردند و کارها را معطل کردند افزود: مدیریت استان افتخار می‌کند که در کمتر از سه سال، سد ۱۶ میلیون متر مکعبی خاییز را تکمیل کرده و این موضوع از بعد از انقلاب سابقه نداشته است.

گراوند یادآور شد: آقای کرمی نماینده مجلس گفته‌اند که به خاطر تبلیغات و بنر زدن این سد را افتتاح می‌کنیم، در حالی که ما نیازی به بنر و تبلیغات نداریم و کسانی که می‌خواهند با بنر و کارهای نکرده از مردم رأی بگیرند نیازمند بنر و تبلیغات هستند.

استاندار بوشهر بیان کرد: از ۱۰ خوابگاه ورزشکاران استان پنج خوابگاه در زمان بنده ساخته شده و از ۱۷۱ پروژه بهداشت و درمان، ۱۶۰ پروژه تکمیل شده است و کسانی به فکر بنر هستند که فقط با چند بلوک عکس می‌گیرند.

گراوند افزود: افتخار می‌کنم در دولتی کار کردم که در سخت‌ترین شرایط تحریمی و اقتصادی، خم به ابرو نیاورد و بالاتر از حد توان کار کرد.

استاندار بوشهر ابراز داشت: حرمت را حفظ می‌کنم، ولی کسانی به دنبال ژست سیاسی و انتخاباتی هستند و دنبال تبلیغات هستند که حتی یک هزار تومان نیز برای شهرستان خود کمک نکردند.

وی گفت: شیرینی این سد برای مردم تنگستان است و نخیلات شهرستان بیشترین بهره را از این سد می‌برند و اگر باران باریده بود این سد آبگیری هم شده بود و مقصر نباریدن باران ما نیستیم و کار خود را به نحو مطلوب انجام داده‌ایم و یک سد استاندارد را تحویل می‌دهیم.

گراوند تصریح کرد: شما حاضر نشدید چند کیلومتر بروید و از سد بازدید کنید و ادعا می‌کنید که دلسوز مردم هستید.

وی افزود: تاریخ قضاوت خواهد کرد و مردم بهترین قاضی هستند و می‌دانند که چه کسی کار کرده؛ این سد در واقع سند افتخار استان بوشهر خواهد بود.

گراوند اضافه کرد: سد ارغون در یک سال ساخته شد و سد اخند نیز آماده آبگیری است و مردم می‌دانند که چه کسانی خیانت کردند و چه کسانی خدمت کرده و دلسوز هستند.

 

 

در پی این صحبت‌های استاندار بوشهر، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری به اظهارات استاندار بوشهر در این زمینه پاسخ گفت.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی دوشنبه‌شب در این نشست اظهار داشت: انتظار ما از مسئولان این است که هر پروژه‌ای قرار است افتتاح شود ابتدا تکمیل شود و سپس به بهره‌برداری برسد.

غلامحسین کرمی در مورد اینکه استاندار بوشهر گفته بود از سد خائیز بازدید نکرده‌اید بیان کرد: بارها از این پروژه بازدید کرده‌ام و نیازی نیست مانند برخی از مدیران برای این بازدیدها قشون‌کسی کنیم.

وی با اشاره به اظهارات استاندار بوشهر مبنی بر انجام کار تبلیغاتی تاکید کرد: ایشان راجع به اینکه کرمی دنبال تبلیغات است و برود دنبال بنر باید بگویم که این حرفتان توهین به مردم است و کرمی با این موارد رأی نیاورده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم تنگستان دشتی در انتخابات ریاست‌جمهوری بیشترین مشارکت را داشته‌اند و به دولت انقلابی رأی داده‌اند.

وی با تقدیر از نمایندگان سابق دشتی و تنگستان در مجلس، تاکید کرد: هر کسی به مردم خدمت می‌کند باید مورد تقدیر واقع شود اما عده‌ای به دنبال دوقطبی‌سازی هستند.

کرمی اضافه کرد: متأسفانه این استان محیطی برای آموزش مدیران شده است.

انتظار مردم تکمیل پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه آب است که می‌طلبد با همدلی و همراهی همه مسئولان برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها اقدامات مناسب صورت گیرد.

شناسه خبر : 686
تاریخ : 1400/4/22 15:52:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/8GoYvY
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.