آخرین اخبار
تلاش قهرمانانه تیم‌های اورژانس هوایی استان بوشهر برای نجات دو کودک آسیب دیده در حادثه‌ی سوختگی
روز گرم و آتشین در نهم ماه مرداد سال جاری، حادثه‌ای دریکی از بخش‌های شهرستان دشتستان بوشهر اتفاق افتاد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر؛ دکتر سید حسین موسوی: روز گرم و آتشین در نهم ماه مرداد سال جاری، حادثه‌ای دریکی از بخش‌های شهرستان دشتستان بوشهر اتفاق افتاد. دست و گردن و قفسه سینه‌ی یک پسر یک‌ساله و دختر سه‌ساله به‌وسیله روغن داغ آسیب‌دیده و دچار سوختگی شد. این وضعیت نیازمند فوریت پزشکی بود که در این شرایط بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر شتابان به پرواز درآمد.

دکتر موسوی افزود: در کمترین زمان ممکن، گروه‌های اورژانس این دو کودک آسیب‌دیده را از آمبولانس زمینی کلمه در محل پد بالگرد تحویل گرفته و دو کودک را به بیمارستان سوانح و سوختگی انتقال دادند تا مورد مراقبت‌های لازم قرار بگیرند.

دکتر سید حسین موسوی گفت: با هماهنگی‌های لازم میان ستاد هدایت بیماران و بیمارستان، کادر درمانی بیمارستان شهید چرومی گناوه نیز مرهم به دست؛ آماده پذیرش این دو کودک آسیب‌دیده بودند.

رئیس اورژانس استان خاطرنشان کرد: تیم پزشکی اورژانس پیش بیمارستانی با هدایت آقایان خدارحم نویدکیا و مهرداد عرب شبانکاره در تلاش بی‌وقفه‌ای بودند و در تکاپو برای اتمام این مأموریت قرار داشتند.

وی افزود: طی این حادثه، تیم پروازی کاپیتان محمد احسان عسکری و کاپیتان عبدالرضا پورغلام، همراه با تیم فنی پرواز مهندس مجتبی شریفی و مهندس هادی خواجوی، نیز تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را برای انتقال سریع و ایمن این دو کودک انجام دادند.

تمام اعضای این تیم‌ها باوجود گرمای زیاد، وظیفه تخصصی خود را به نحو مطلوب و حرفه‌ای علیرغم شرایط سخت انجام دادند، آن‌ها در جهت کمک به این دو کودک آسیب‌دیده تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا آن‌ها در اسرع وقت به مقصد نهایی، بیمارستان شهید چرومی در گناوه، رسانده و به مراقبت‌های لازم برسند. این مأموریت با استانداردهای لازم کیفیت بالا و در زمان سریع در کنار ارائه خدمات تخصصی اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفت.

شناسه خبر : 9950
تاریخ : 1402/5/9 20:51:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FTqcPx
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #حادثه #نجات #کودک #دشتستان #اورژانس #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.