گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
جرئیات و نحوه ثبت نام متولدین سال ۱۴۰۱ در صندوق‌های بورسی
روز گذشته با اعلام وزیر اقتصاد، ثبت‌نام دریافت صندوق‌های قابل معامله در بورس برای والدین متولدین ۱۴۰۱ آغاز شد

یکی از مواردی که می‌تواند در این طرح برای افراد تصمیم‌گیری را سخت کند انتخاب نوع صندوق است که به گفته کارشناسان والدین می‌توانند با مراجعه به سایت فیپ ایران عملکرد صندوق‌ها، از نظر ریسک‌پذیری و بازدهی را با یکدیگر مقایسه کنند.

روز گذشته با اعلام وزیر اقتصاد، ثبت‌نام دریافت صندوق‌های قابل معامله در بورس برای والدین متولدین ۱۴۰۱ آغاز شد. اقدامی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در مهر سال ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در آبان همان سال به تمام دستگاه‌های اجرایی ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم به منظور اجرا ابلاغ شد. مطابق این قانون برای دستگاه‌ها وظایف عمومی و تخصصی تعیین شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی اجرای ماده ۱۱ قانون است. ماده ۱۱ دولت را مکلف کرده به متولدین از ابتدای سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰ میلیون ریال سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس اختصاص داده شود.

این رقم در سال ۱۴۰۱ برای هر فرزند متولد شده ۱۵ میلیون ریال تعیین شده است. برای سال‌های بعد نیز به مدت ۷ سال در قانون بودجه باید ارقام تعیین و تامین اعتبار شود.

مصوبه‌ای که سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیش از این گفته بود، اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشروط به تامین منابع آن است.

حالا والدین برای دریافت صندوق‌های قابل معامله بورسی فرزندان خود باید در گام اول به درگاه ملی دولت هوشمند مراجعه کنند. روندی که احسان خاندوزی در خصوص آن بیان کرد: هر کدام از والدین متولدین سال ۱۴۰۱ می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی mygov.ir مراجعه کنند و از طریق شماره گوشی همراه خود کد یکتایی را دریافت و بعد وارد حوزه خدمات و مشاوره‌های فرزندآوری شوند. اسامی تمام متولدین سال ۱۴۰۱ وجود دارد و از طریق آن اقدام می‌کنند.

او ادامه داد: برای آنکه مراجعه به یک‌باره صورت نگیرد، دوشنبه ۴ اردیبهشت را ابتدا برای نوزادان سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ در نظر گرفتیم که به سرعت از طریق سامانه، کد یکتا دریافت کنند و ثبت نام سجامی آن‌ها از طریق دستگاه حاکمیتی صورت خواهد گرفت و یکی از سهام مربوط به صندوق‌های قابل معامله را پدر یا مادر انتخاب کنند.

شناسه خبر : 7331
تاریخ : 1402/2/5 05:47:28
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/05OZAH
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بورس #تولد #والدین #متولدین۱۴۰۱ #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.