گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان بوشهر به میزبانی شهرستان جم آغاز شد
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم،دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان بوشهر همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه به میزبانی جم آغاز شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم گفت: دومین جشنواره استانی کالا و محصولات فرهنگی و هفتمین دوره کشوری این جشنواره امسال به میزبانی شهرستان جم برگزار خواهد شد. در این جشنواره هدف بر این است که زمینه  برای معرفی کالا و محصولات فرهنگی هر منطقه فراهم گردد تا هنرمندان و شرکت های نوپایی که در حوزه دست سازه و محصولات فرهنگی و هنری در حال فعالیت هستند شناسایی و آثار آن ها به نمایش گذاشته شود.

گل افروز حامدیان در ادامه گفت: هدف اصلی این جشنواره ترویج و توسعه استفاده از مولفه های فرهنگی بومی و فرهنگی هر ناحیه در ساخت، گسترش و توسعه کالاها و مصنوعاتی است که چه به صورت استفاده روزمره و چه به صورت تزئینی مورد استفاده قرار میگیرند، می باشد.

حامدیان در ادامه در مورد محورهایی که آثار ارسالی به دبیرخانه بایستی در آن چهارچوب باشند، گفت: جشنواره در محورهای "هدایای فرهنگی" شامل زیورآلات، رودوزی، صنایع دستی بومی و کاربردی، کاشی سنتی، نگارگری و تذهیب، منبت قلم زنی روی مس، سفال، حصیر بافی، هدایای چوبی، سوزن دوزی، عبا، تور بافی و "عروسک سازی" که در تهیه این عروسک ها بایستی به ملزومات لباس از قبیل لباس و روسری و شلوار، متناسب با اقلیم استان و منطقه توجه شود، و "اسباب بازی" که در تهیه آن به نکاتی چون خلاقیت، بعدآموزشی، زیبایی شناختی و فرهنگی و اثر پذیر بودن دقت شود، و هنرمندان و علاقه مندان میتوانند از هفتم آذر ماه لغایت بیستم دی ماه با مراجعه به سامانه jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir  نسبت به ثبت آثار خود اقدام نمایند.
حامدیان در مورد شرایط پذیرش آثار در این جشنواره گفت: هنرمندان باید با در نظر گرفتن جنبه زیابیی شناختی آثار ارائه داده شده بایستی تلاش نمایند که آثار دربردارنده مولفه های فرهنگی و بومی و نیز دارای ارزشهای زیبایی شناختی، اجتماعی، تاریخی و اصالت نیز باشند.

او در ادامه ضمن اشاره به داوری آثار ارسالی به دبیرخانه و نیز ثبت شده در سامانه گفت: آثاری ثبت شده در سامانه به صورت برخط از بیستم تا سی ام دی ماه داوری و در بهمن ماه مراسم اختتامیه با معرفی آثار برگزیده و هنرمندان برتر برگزار خواهد شد. که به برگزیدگان جوایزی به شرح زیر اهدا خواهد شد:
- نفر اول در هربخش: تندیس جشنواره- لوح تقدیر- هدیه نقدی ۳۵۰۰۰۰۰۰
- نفر دوم در هربخش لوح تقدیر- هدیه نقدی ۳۰۰۰۰۰۰۰
- نفر سوم در هر بخش لوح تقدیر -هدیه نقدی ۲۰۰۰۰۰۰۰
آدرس دبیرخانه دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان بوشهر: استان بوشهر، شهر جم، بلوار نگارستان، خیابان فرهنگ، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، کدپستی7558169113
شماره تماس:
۷۵۵۸۱۶۹۱۱۳
۰۷۷۳۷۶۲۶۱۳۱ - ۶۱۳۳ -
۰۹۱۷۹۳۴۹۵۷۵

شناسه خبر : 1163
تاریخ : 1400/9/20 14:40:55
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/jjQiAy
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.