گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
جواب منفی مدیران به باج خواهی، تثبیت کننده موقعیت شغلی ایشان است
باج خواهی ناشی از تخریب؛ یکی از معضلاتی که مدیران مجموعه های مختلف کم و بیش با آن روبرو می باشند، این بدان معناست که فرد یا افرادی در فضای مجازی موجبات تخریب موقعیت شغلی مدیری را فراهم آورده تا اینکه مدیر مربوطه یا نماینده اش ضمن برقراری ارتباط، موجبات تامین خواسته های تخریب کنندگان را فراهم آورد.

این قسم فعالیتهای ناخوشایند متاسفانه در سالهای اخیر به شدت گسترش یافته و به نحوی مطالبه گری های واقعی را نیز مورد سوء برداشت واقع نموده است.
اما نگرش و برخورد مدیریتی در این خصوص بایستی به چه نحو باشد که نتیجه ای مطلوب همراه داشته و موجبات مقابله با این فرآیند زشت را فراهم آورد؟ در جواب این موضوع بسنده میکنم به برخورد ریاست دانشگاه خلیج فارس  در سالهای نه چندان دور نسبت به باج خواهی یک موسسه عمومی غیردولتی، که بدون هیچ تزلزلی با اقتدار کامل، طی یک جوابیه ای قاطع دست باج خواه را برملا نموده و موجبات سکوت مادام العمری ایشان را فراهم نمود.
آری جواب منفی مدیران به باج خواهی، تثبیت کننده موقعیت شغلی ایشان است، بعبارتی ساده تر یکی از اصول مدیریتی، اقتدار  لازم در برخورد با موضوعات می باشد و مدیریت مطلوب ایشان یعنی عدم تزلزل در مقابل هر محتویات تخریبی و برخی مواقع بی توجهی نیز ارائه طریق می نماید.
ناگفته نماند بعضا مطالبه گری های وجود که منافع جمعی را در دل خود قرار داده و عامه مردم نیز از محتوای آن آگاه هستند و مدیر مربوطه هم بایستی نسبت به رفع آنها اقدام نماید، بحث طرح شده در اینجا صرفا بهره برداری های خارج عرف از مطالبه گری را شامل می گردد که مطمئنا تبعاتی جبران ناپذیر را به عرصه های مختلف علی الخصوص جایگاه رسانه وارد می نماید.
بحث ورود و مدیریت نهادهای امنیتی و نظارتی نسبت به باج خواهی از مدیران نیز دارای ابعاد گسترده ای می باشد که نیازمند بحث و بررسی و تجزیه تحلیل جزئی بوده و در اینجا صرفا به درج این مهم بسنده می نماییم .

شناسه خبر : 4293
تاریخ : 1401/9/9 09:49:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/X9ZJ1s
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #باج خواهی #مدیر #سهیلا سلطانی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

2
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • بی نام
    1 سال قبل

    دقیقا برعکس .اونایی که باج میگیرن جایگاهشون محکمتر شده .

  • رضانیکخو
    1 سال قبل

    سلام.وعرض ادب.ای کاش همه ی مسئولین درقبال باج خواهی باقاطعیت پاسخ منفی می دادن .تادرجامعه جابیوفته