گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
برای ایران؛
جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به یادداشت دریاکنار با موضوع بحران آب در بوشهر
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر پیرو یادداشت کار شده در رسانه دریاکنار با عنوان " بحران آب در بوشهر؛ وعده‌هایی که این روزها نمایان شده است" جوابیه‌ای صادر کرد.

در متن این جوابیه آمده است: 

علی رغم رتبه دوم استان در شاخص خشکسالی درکشور در سال آبی جاری، افزایش قابل توجه دمای هوا نسبت به سال گذشته، کاهش محسوس منابع آب محلی و وجود مناطق صنعتی کارگری و مصارف بالای آب، شرکت آبفا استان بوشهر آب شرب و بهداشتی را برای مردم شریف استان با سرانه حدود ۳۲۰ لیتر نفر روز تامین می کند.

 به عبارتی در حال حاضر در استان بوشهر روزانه حدود ۴۲۰ هزار متر مکعب آب از طریق منابع مختلف استانی و خارج استان تولید و جهت جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری توزیع می شود. 

 

همچنین قابل ذکر است تا چندسال اخیر در ۱۸ نقطه مرکز استان آب در تابستان ها از طریق تانکر آب توزیع می‌شد ولی با اقدامات انجام شده در بخشهای تولید انتقال و توزیع اکنون بخش زیادی از شهر بوشهر بصورت ۲۴ ساعته و در مناطقی نیز از مرکز استان که دارای مشکلاتی در شبکه توزیع می باشند که سهمیه آب خود طبق استاندارد دریافت می نمایند .

  و در این زمینه برنامه بلندمدت و میان مدت برای مشکلات این مناطق مورد مطالعه قرار گرفته که پس از تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

با این حال در استان بوشهر به منظور افزایش پایداری آب شرب اقدام‌های قابل توجهی در حوزه زون بندی و نوسازی شبکه در سال اخیر انجام شده است. که با هدف تعمیم این طرح‌های تاثیرگذار، پروژه های نوسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع تعریف شده است که طی سه سال اخیر حدود ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع نوسازی و حدود ۲۰۰ کیلومتر خطوط انتقال اجرا گردیده است که جهت اجرای کامل این طرح‌ها در سراسر استان، تخصیص منابع اعتباری لازم در دست پیگیری است.

لازم به ذکر است امروز ۱۱ سایت شیرین سازی آب با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب در حال تولید آب هستند که اگر پیگیری و اهتمام لازم در این خصوص بعمل نیامده بود به تبع خشکسالی حادث شده سال گذشته، در تابستان جاری مواجه با تنش های بزرگ آبی و اجتماعی می گردیدیم‌.

در استان بوشهر ظرف چند سال اخیر با اجرای طرح های نوسازی و نشت یابی واجرای مخازن و خطوط انتقال بهبودی نسبی در وضعیت تامین آب شرب ایجاد شده که با اتمام طرح های در دست احداث وضعیتی بسیار مطلوبی در تامین آب پایدار هم استانی ها ایجاد خواهد شد.

 

اکنون چندین آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر با ظرفیت حدود ۱۲۰ هزار مترمکعب از جمله آب شیرین‌کن ۷۵هزار مترمکعبی بوشهر در دست احداث است که اتمام آنها نویدبخش تامین آب شرب هم‌استانی‌ها خواهد بود.

قابل ذکر است مشکل کمبود آب شرب در یکی دو روز هفته گذشته در شهر بوشهر ناشی از اشکالات ایجاد شده در سیستم الکترونیکی آب شیرین‌کن مپنا بود که این مشکل اکنون به طور کامل رفع شده است و آبشیرین کن های موجود با ظرفیت تمام در حال آبرسانی به شهر می باشند که امیدواریم مشترکین محترم نیز با اجتناب از مصارف غیر ضروری این شرکت را در خدمت رسانی به کلیه مشترکین عزیز یاری نمایند.

در پایان امید است با اتمام طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرا استان بوشهر بتواند به پایداری قابل توجهی در وضعیت تامین آب شرب برسد و آثار ناشی از تنش آبی در این استان به حداقل ممکن برسد.

 

با تشکر_روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

شناسه خبر : 16185
تاریخ : 1403/5/12 18:42:17
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/vPQ5xA
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #جوابیه #آب #فاضلاب #آبفا

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.