آخرین اخبار
حضوری شدن کلاس‌های درس دانشگاه خلیج فارس بوشهر
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: با برطرف شدن مشکلات آب، برق و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه خلیج فارس، کلاس‌های درس این دانشگاه از هفته آینده حضوری می‌شود.

دریاکنار|علی دیندارلو افزود: مشکلات تامین آب و برق خوابگاه‌های این دانشگاه در حال برطرف شدن است و دانشجویان می‌توانند چهارشنبه در خوابگاه مستقر شوند و کلاس‌های این دانشگاه از ابتدای هفته آینده حضوری می‌شود.

وی با تکذیب هرگونه ارتباط غیر حضوری شدن کلاس‌های این دانشگاه با اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود نیمی از دانشجویان دانشگاه از امکانات خوابگاهی استفاده می‌کنند، با مشکلات آب و برق امکان ادامه کلاس‌ها به شکل حضوری فراهم نبود و از هفته آینده کلاس‌های درس به صورت حضوری ادامه می‌یابد.

دیندارلو گفت: کلاس‌های درس دانشگاه خلیج فارس بر اساس تقویم آموزشی از ۱۹ شهریور ماه آغاز شد و با اینکه تجهیزات خوابگاه، آزمایش و تحویل شده بود، اما در ۲ هفته حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها و تحت فشار قرار گرفتن سامانه‌های سرمایشی، برخی از مشکلات خود را نشان داد.

وی افزود: این سامانه‌ها که در ۲ سال آموزش غیر حضوری بلا استفاده مانده بود، هر چند در آزمایش اولیه سالم بود، اما برخی از آن‌ها دچار مشکل شدند.

دیندارلو گفت: ۶۰۰ کولر در خوابگاه‌های این دانشگاه وارد مدار شد و در صورتی که روزانه یک درصد از این شمار نیز نیازمند تعمیر بود (که البته بیشتر از این اندازه بود)، باید روزانه ۶ کولر تعمیر می‌شد که با احتساب دیگر نیاز‌های تاسیساتی و کمبود نیرو امکانپذیر نبود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی امکان اقامت دانشجویان بدون استفاده از کولر میسر نیست و مهلتی یک هفته‌ای برای بازآماد کردن این تاسیسات نیاز بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اساسی تحویل شدن خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد در مجتمع کوثر و تجهیز آن بود؛ این خوابگاه علاوه بر سیستم روشنایی با ۵۰ دستگاه کولر و همین میزان یخچال وارد مدار شد که بار بالایی بر تامین انرژی این مجتمع خوابگاهی وارد می‌کرد.

دیندارلو بیان کرد: مجتمع خوابگاهی کوثر در اندازه روستایی کلان است که هزار و ۶۰۰ دانشجو را در خود جای داده است و تا کنون برق‌رسانی به آن با یک ترانس ۶۰۰ مگاواتی انجام می‌شد که با مجازی کردن کلاس‌های درس در این هفته، این ظرفیت به یکهزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش یافت و هنوز اقدامات در این زمینه در حال انجام است.

وی گفت: در صورتی که این اقدام انجام نمی‌شد در روز‌های آینده این مجتمع خوابگاهی با خاموشی کامل مواجه می‌شد.

دیندارلو ادامه داد: مساله تامین آب دیگر چالش مهم خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه خلیج فارس بود؛ در حالی خوابگاه‌ها پیشتر ۱۲ ساعت آب داشت و در این مدت برای ۱۲ ساعت آینده آبگیری می‌شد، اما در زمان حاضر ۳۶ ساعت آب نبود و همه انرژی امور دانشجویی صرف آبرسانی با تانگر می‌شد.

وی گفت: با غیر حضوری کردن کلاس‌ها در این یک هفته خوابگاه‌ها به۱۲ مخزن ۲۰ هزار لیتری برای نگهداری و تامین آب تجهیز شد که ۲ مخزن به خوابگاه یادگار، اما (پسرانه)، سه مخزن به خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد و بقیه به مجتمع کوثر اختصاص یافت.

دیندارلو کمبود اعتبار را عامل به روز سازی تاسیسات این خوابگاه‌ها پیش از آغاز مهر ماه دانست و اضافه کرد: تجهیز خوابگاه ۱۵ خرداد به تازگی انجام شده است.

شناسه خبر : 3541
تاریخ : 1401/7/10 09:00:09
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/wvcEFw
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #دانشگاه خلیج فارس بوشهر #معاون فرهنگی #علی دیندارلو #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.