گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
حمایت فرمانداری تنگستان از جوانانی نیازمند برای ازدواج/فرماندار تنگستان خواستار توجه بیشتر به حوزه سلامت این شهرستان شد
فرماندار تنگستان گفت: برای افزایش جمعیت، توجه به جوانانی که مجردند باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش  دریاکنار و نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، احمد لطفی در دیدار با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: فرمانداری تنگستان این آمادگی را دارد که با همکاری شبکه بهداشت و درمان تنگستان در شناسایی جوانان نیازمند، حمایت‌هایی مانند وام‌های کم‌بهره شغل و مسکن برای ازدواج و فرزند آوری آنان انجام دهد.
وی با تأکید بر اینکه همان‌طور که در کاهش جمعیت مؤثر بودیم در افزایش جمعیت نیز می‌توانیم مؤثر باشیم گفت: اولویت بعدی برای فرزند آوری، زوج‌هایی‌اند که بدون فرزند یا تک‌فرزندی‌اند.
فرماندار تنگستان افزود: می‌شود بابیان عواقب بی‌فرزندی و تک‌فرزندی، خانواده‌ها را اقناع کرد که در این موضوع تصمیم‌گیری کنند.
لطفی اظهار کرد: درست است که امروزه معیشت سخت شده است ولی بسیار دیده می‌شود که خانواده‌هایی در عین اینکه دارا هستند ولی فرزندی ندارند.
میزان فرزند آوری بعضی از روستاها از مرکز استان نیز پایین‌تر است!
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، متوجه شدیم که خواستِه فرزندان خانواده‌ها برای داشتن خواهر و برادر در تصمیم پدر و مادرشان مؤثر است.
دکتر قاسم برجوئی‌فرد افزود: بر همین اساس مجموعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همکاری چند سازمان و اداره دیگر تصمیم گرفت که جشنواره هنری دانش‌آموزی برگزار کند تا از این طریق خانواده‌ها را به اهمیت فرزند آوری آگاه کند.
وی گفت: حتی در روستاهایی که پیشرو در فرزند آوری بودند، نیز کاهش قابل‌توجه فرزند را شاهد هستیم.
دکتر برجوئی‌فرد بابیان اینکه کاهش جمعیت در یک منطقه، ارائه خدمت را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال اخیراً در یکی از روستاها مورد اعتراض قرار گرفتیم که چرا مرکز جامع خدمات سلامت اینجا که یکی از قدیمی‌ترین مراکز است، مثل قبل نیست.
وی افزود: با بررسی شاخص‌ها متوجه شدیم که میزان فرزند آوری آنجا حتی از مرکز استان نیز پایین‌تر است.
در این دیدار رئیس شبکه بهداشت و درمان و رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان تنگستان نیز حضور داشتند.
 

شناسه خبر : 6825
تاریخ : 1402/1/19 11:53:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/fzcO8x
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #فرمانداری #تنگستان #افزایش #جمعیت #سلامت #ازدواج #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.