این مسیر دسترسی نیز در سال ۱۳۵۳ توسط شرکت ژاپنی "پنتا اوشن" به وسیله لایروب تیغه دار تا عمق۵/۷ متر و عرض ۱۰۰ متر لایروبی گردید. جزیره صدف کنونی واقع در حاشیه جنوبی خور لشکری( مقابل محرق/صدرا) و علفدون( نگین) حاصل دپوی مصالح لایروبی در این مکان ها می باشد. وجود طبیعی خور های اشاره شده و تغییرات انجام شده در زمینه تعمیق و تعریض مسیر های دسترسی( کانال خارجی و داخلی) در سال ۱۳۵۳سبب گردیده تا بندر بوشهر از ۳۵ سال پیش تا کنون از نعمت وجود این پدیده طبیعی جهت ورود و پهلوگیری شناور ها ی بزرگ به اسکله های بندر استفاده نماید.
با توجه به عدم تکافوی لایروبی نگهداری به منظور تامین عمق ایجاد شده و از طرف دیگر افزایش تردد های دریایی و ابعاد شناورها، بندر بوشهر با محدودیت عمق کانال دسترسی مواجه شده ولایروبی اساسی مجدد کانال بندر کاملا ضروری به نظر می رسید.
نظرات
0