آخرین اخبار
دعوت به شرکت در معتبرترین آزمون حفظ قرآن کریم
در نشست خبری اداره کل تبلیغات اسلامی؛ جواد احمدی منفرد، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از آغاز نوزدهمین دوره ثبت نام برای حفظ قرآن کریم در آزمون ملی ارزیابی خبر داد

جواد احمدی منفرد، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از آغاز نوزدهمین دوره ثبت نام برای حفظ قرآن کریم در آزمون ملی ارزیابی خبر داد: موضوعات آن شامل حفظ آیات قرآن کریم می‌باشد. این دوره ثبت نام تا 15 اسفند ادامه دارد و احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

ایشان اظهار داشت: این آزمون به طور خاص برای حافظان ده، بیست و سی جزء قرآن کریم طراحی شده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند از مزایای این مدرک تخصصی بهره‌مند شوند. آزمون به پنج بخش تقسیم شده و شامل سه سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برای حفظ کل قرآن کریم است.

احمدی منفرد توضیح داد: به حافظانی که ده جزء از قرآن کریم را حفظ کنند، مدرکی معادل اعطا خواهد شد. همچنین، حافظانی که بیست جزء را حفظ کنند، مدرک دیپلم دریافت خواهند کرد. برای حافظان کل قرآن کریم، بر اساس آزمون‌هایی که برگزار می‌شود، مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به ترتیب اهدا خواهد شد.

حافظان قرآن کریم که توانایی حفظ بیش از 10 جزء از این کتاب آسمانی را دارند، اکنون فرصتی مناسب برای نشان دادن توانایی‌های خود در آزمون ملی حفظ قرآن کریم پیدا کرده‌اند. این آزمون که توسط سازمان دار القرآن کریم برگزار می‌شود، به حافظان فرصتی استثنایی برای ارزیابی و تثبیت دانش قرآنی خود می‌دهد.

احمدی منفرد ادامه داد: برای ثبت‌نام در این آزمون، متقاضیان می‌توانند از هم اکنون به وب‌سایت رسمی تلاوت به آدرس telavat.ir مراجعه کرده و فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند. 

ایشان اضافه کرد: آزمون در دو مرحله برگزار خواهد شد: مرحله اول که به صورت کتبی است در تاریخ 14 اردیبهشت ماه سال 1403 انجام می‌شود، و مرحله دوم که شامل آزمون شفاهی است، در مرداد ماه برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگانی که در هر دو مرحله موفق به کسب نمرات لازم شوند، مدارک درجه 3، 4 و 5 دریافت خواهند کرد همچنین برای حافظانی که دانش و توانایی‌های برجسته‌تری دارند و مدرک معادل فوق لیسانس و دکترا هستند، آزمون‌های اختصاصی برگزار می‌شود. این آزمون‌ها به ارزیابی دقیق‌تر و تخصصی‌تر مهارت‌های حافظان می‌پردازند و مدارکی برحسب امتیاز به دست آمده به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

 

شناسه خبر : 14288
تاریخ : 1402/12/13 12:11:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/2034k9
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #امور قرآنی #تبلیغات اسلامی #جواد احمدی منفرد #رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.