گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
دویست و هفدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش دشتستان برگزار شد
دویست و هفدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با موضوعات رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی مدارس، کلاس های کنکور، دانش آموز تراز انقلاب و مشکلات برق مدارس با حضور اعضا در سالن شهید رضایی برگزار گردید.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، فرماندار دشتستان در این جلسه گفت: بالغ بر 41 هزار نفر در دشتستان واکسن کرونا را دریافت نکرده اند که تعدادی از فرهنگیان و دانش آموزان را هم شامل می شود.
فتح اله نوروزی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بعضی از مدارس را ضعیف عنوان کرد و اظهار داشت: دانش آموزان و معلمان باید برای حضور در کلاس حتماً کارت واکسن خود را تحویل مدرسه دهند و مدیران مدارس باید در این خصوص نظارت و دقت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه طبق برنامه زمانبندی باید همه کارمندان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند، خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با بیماری کرونا و ایمن سازی جامعه در مقابل این ویروس واکسیناسیون عمومی همراه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی هست.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ادامه داد: شهرستان در بحث کرونا شرایط خوب و نرمالی دارد ولی این شرایط پایدار نیست و تا زمانی که همه گروه های هدف واکسینه نشده باشند این شرایط شکننده خواهد بود.
نوروزی با اشاره به وضعیت برق مدارس گفت: وضعیت برق و میزان بدهی مدارس در دوبخش باید مورد بررسی قرار گیرد که یک بخش مربوط به شرکت توزیع و بخش دیگر مربوط به مدیران مدارس هست و باید این قضیه با همکاری شرکت توزیع و آموزش و پرورش مرتفع گردد.
وی ادامه داد: برای اینکه بخواهیم به یک نقش شورای آموزش و پرورش توجه داشته باشیم پویایی تعلیم و تربیت است و این شورا با نقش و جایگاهی که دارد می تواند در این مسیر خصوصاً برگزاری کلاس های کنکور نقش موثری داشته باشد.
فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: برای اینکه نقش آموزش و پرورش در جامعه همچنان موثر واقع شود باید برنامه های متحولی در حوزه آسیب های اجتماعی داشته باشد.
نوروزی گفت: باید برنامه هایی تدوین نمود که فاصله بین دانش آموزان و مدارس را کاهش داده وباعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امید و پویایی گردد.
وی مهمترین طرح حاضر در آموزش و پرورش را دانش آموز تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این طرح ابتکاری استان بوشهر که با درایت مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان بوشهر برنامه ریزی شده باید برای اجرایی نمودن این طرح در مدارس تلاش نمود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت: 42 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد و ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت بر طبق سند تحول بنیادین وظیفه تربیت متوازن و چند ساحتی دانش آموزان را بر عهده داریم.
سهراب باقری بیان داشت: آموزش و پرورش علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان، وظیفه اعتلا، بسط و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را هم بر عهده دارد .
وی با اشاره به طرح دانش اموز تراز انقلاب ،این طرح را به عنوان یک برنامه جامع و تحول گرا دانست که می تواند در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی  باعث ایجاد  پویایی و تلاش بیشتر در دانش اموزان گردد 
همچنین وی با اشاره به برگزاری کلاس های کنکور در سالها قبل در سطح استان اظهار داشت: شهرستان های جنوبی استان با حمایت پارس جنوبی و پتروشیمی های مستقر در منطقه توانایی برگزاری این کلاس ها را دارند اما شهرستان های مرکزی و شمالی در این زمینه مشکلات زیادی دارند که امید است با حمایت مسئولین شهرستان بتوانیم نسبت به برگزاری منظم این کلاس ها در سطح شهرستان اقدام نمائیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اشاره به مصوبات جلسه قبل این شورا اظهار داشت: از مجموع 297 دانش آموز بازمانده از تحصیل بیش از 130 نفر از این دانش آموزان به آموزش و کلاس های درس بازگشتند.
باقری افزود: شیوع کرونا، فقر مالی، نبود زیرساخت های اینترنتی و ... عامل ترک تحصیل بسیاری از این دانش آموزان بود که با تلاش گروه ها و راهبران آموزشی، خیرین و ... توانستیم مشکلات بسیاری از این دانش آموزان را حل نمائیم.
امام جمعه برازجان نیز در این جلسه گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه این نهاد که به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده برنامه های متنوع و خوبی برای تربیت یک دانش آموز ایرانی اسلامی طراحی و تدوین نموده است.
حجت الاسلام حسن مصلح یکی از این برنامه ها را طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلابی بودن مدارس همان تحقق منویات مقام معظم رهبری است، لذا باید توجه کرد که در انقلابی بودن مدارس نیز دو عامل مسئولین مدرسه و دانش‌آموزان نقش‌آفرینی می‌کنند و این دو عامل مکمل یکدیگرند.
وی افزود: دانش‌آموز مؤمن انقلابی باید در همه ابعاد از جمله اعتقادی، علمی و فرهنگی خود را رشد دهد، البته دانش‌آموزان مقطع دبیرستان دارای وظایف بیشتری هستند، چرا که این دانش‌آموزان  باید نسبت به مسائل و وقایع روز نیزآگاهی داشته باشند.
مدیر توزیع نیروی برق برازجان نیز در این جلسه گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بالغ بر 150 میلیارد مطالبات داشته که از این مبلغ 26 میلیارد آن در برازجان که 16 میلیارد آن مربوط به دستگاه های دولتی بوده که سهم بدهی آموزش و پرورش 1450 میلیون است.
حسین شمسی فرد بیان داشت: بیشترین تعامل را با آموزش و پرورش داریم و تاکنون برق هیچ مدرسه ای را به دلیل بدهی قطع نکرده و همچنان این رویه را علیرغم مشکلات زیاد ادامه می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: میزان بدهی آموزش و پرورش در سال 1398 از مجموع 229 اشتراک 943 میلیون بود که این بدهی در سال 1399 به 1028 میلیون و در سال 1400 نیز به بالغ بر 1450 میلیون رسیده است.

شناسه خبر : 1167
تاریخ : 1400/9/24 04:54:57
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Q6zyLm
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.