گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
دکتر کشاورزی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی): سهم بومی ها فقط ۱۵٪ !!!
سارا طاهری- دریاکنار - مصدق کشاورزی؛ مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: طبق مستندات؛ تنها ۱۵ درصد افراد بومی استان، در عسلویه شاغل هستند.

وی افزود؛ اگر قرار است برای جذب افراد، امتیاز بومی و غیر بومی لحاظ شود؛ نباید امتیاز دیگری اضافه شود و امتیاز بومی را خنثی کند؛ افزون بر این، در خصوص سن؛ سن ورود به کار برای افراد بومی باید دو سال بیشتر در نظر گرفته شود تا زمینه جهت اشتغال بیشتر افراد بومی استان فراهم گردد.
وی در ادامه گفت: در بحث مشاغل خانگی؛ تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و برای پشتیبان مشاغل خانگی، تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات خانگی پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه امسال ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار داریم افزود: با این افزایش اعتبار تاکنون ۳۲۵ رسته فعالیت ایجاد شده است.
مصدق کشاورزی هم چنین به سامانه جستجوی شغل اشاره کرد و گفت: دولت در یک ماه اخیر اقدام به راه اندازی این سامانه کرده که تمامی کارجویان بتوانند به صورت رایگان ثبت نام کنند و هم چنین کارفرمایان نیز، نیازمندی های خود را اعلام کنند.
وی در خصوص سامانه رصد نیز توضیحاتی داد و گفت: در این سامانه، اشتغال ایجاد شده در استان را رصد می کنیم تا اگر کسی تسهیلاتی دریافت کرده، در سامانه ثبت شود تا از تکرار پرداخت تسهیلات جلوگیری کنیم.
ایشان در حوزه بازرسی کار گفت: تاکنون ۷ هزار مورد بازرسی کار در استان در واحدهای کارگری انجام داده ایم که منجر به صدور ۴ هزار  ابلاغیه و تذکر شده که همین امر باعث کاهش معوقات کارگری گردیده است.
مصدق کشاورزی در خصوص اتباع خارجی گفت: در بحث اتباع افاغنه، گشت مشترک شناسایی اتباع غیر مجاز داریم و متخلف باید ۵ برابر مزد کارگر ایرانی جریمه شود، در بحث اتباع روس نیز، به ازای هر یک روسی، ۳ ایرانی باید مشغول به کارباشند.
وی خاطر نشان کرد: سابقاً پروانه های کار و مجوزها، خارج از استان صادر می شد اما در سه ماه اخیر این پروانه ها در استان صادر می شود که این امر خود باعث افزایش اعتبارات استان خواهد شد.

شناسه خبر : 1307
تاریخ : 1400/11/5 07:15:08
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/86mEER
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.