آخرین اخبار
رئیس دادگستری استان بوشهر: هتل‌ها و خوابگاه‌ها صنعتی باید حریم ۶۰ متری دریا را رعایت کنند
رئیس دادگستری استان بوشهر با اشاره به لزوم رعایت حریم دریا‌ها گفت: حریم دریا ۶۰ متر است و در ساخت هتل‌ها و خوابگاه‌های صنعتی، باید به این نکته توجه شود، همچنین از دادستان کنگان خواستار نظارت بر این موضوع هستیم.

مهدی مهرانگیز رئیس دادگستری استان بوشهر در نشستی که با اعضای شورای شهر شیرینو جهت بررسی مسائل و مشکلات منطقه جنوب استان بوشهر داشت گفت: دستگاه قضایی در تمام مسائل مربوط به حقوق عامه ورود می‌کند و به دادستان‌های کلیه حوزه‌های قضایی تاکید شده است که این مسائل را به طور جد پیگیری کنند.

 وی با اشاره به اشتغال جوانان بومی، گفت: در مورد اشتغال جوانان تذکراتی قبلا به آن‌ها داده شده است، اما مجددا از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پیگیر مطالبه اشتغال جوانان خواهیم شد و همچنین صنایع در باب عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود به شهر شیرینو توجه بیشتری داشته تا به رفع مسائل و مشکلات این شهر کمک کنند

رئیس دادگستری استان بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص جذب حق آلایندگی‌ها گفت: اعتبار حق آلایندگی قابل توجهی به چهارشهرستان جنوبی استان تزریق خواهد شد.

مهرانگیز با بیان رعایت حریم دریا گفت: هتل‌ها و خوابگاه‌های صنعتی باید حریم ۶۰ متری دریا را رعایت کنند و این مورد به دادستان کنگان سپرده شده تا پیگیری کنند.

وی با اشاره به وظیفه مدیر کل ثبت اسناد و امللاک در مورد اسناد شیرینو گفت: جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی تشکیل شود و اسناد شیرینو با سازمان منطقه ویژه جدا شود.

محیط پیرامون صنایع، با مشکلات متعددی روبه‌رو است

ابراهیم بهمنی رئیس شورای اسلامی شهر شیرینو ضمن گلایه از صنایع مستقر در عسلویه و کنگان گفت: شهر شیرینو در قلب سازمان منطقه ویژه قرار گرفته است، جوانان بومی شیرینو در حالی با معضل بیکاری روبرو هستند که این شهر میزبان صنایع عظیم پارس جنوبی است.

وی با اشاره به مشکلاتی محیط پیرامونی صنایع، گفت:مردم با مشکلات متعددی در زمینه‌های بهداشتی و سلامت، آب و برق، اشتغال روبرو هستند که نیاز هست این صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

بهمنی ادامه داد: سند‌های شهر شیرینو از سال ۹۵ مشکل صدور، تفکیک و نقل و انتقال را دارد که مردم گلایه‌مند هستند، مردم تقاضای تشکیل کمیسیون رفع تداخل اراضی را دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیرینو افزود: امنیت صنایع مدیون مردم بومی است، چرا که مرد سخاوتمندانه زمین، آب، خاک و هوا را در اختیار صنعت قرار داده‌اند و کمترین حق مردم حل مشکلات اشتغال و درمان است.

بهمنی گفت: شهر شیرینو محل اسکان پرسنل زحمت کش پتروشیمی‌ها است که متقاضی حداقل‌ترین امکانات مثل آب شرین کن، ماشین آلات شهرداری و خدمات شهری هستند

وی ضمن انتقاد از نحوه تقسیم آب‌شرین کن‌ها توسط صنایع در کل استان بوشهر گفت: مردم این شهر در اکثر مواقع مشکل آب شرب دارند، اما هیچ دستگاه‌ای برای این شهر تهیه نشده است و مسئولین متولی باید این مورد را پیگیری کنند./میزان

شناسه خبر : 15013
تاریخ : 1403/2/5 10:19:21
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/oeAJpq
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رئیس دادگستری استان بوشهر #هتل‌ #حریم ۶۰ متری دریا #دادستان کنگان #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.