آخرین اخبار
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: بزودی یک طرح نوین رادیو دارویی در بوشهر رونمایی می‌شود
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: بزودی یکی از یافته‌های نوین رادیو دارویی که به معنای واقعی کلمه در تراز جهانی قرار دارد، در بوشهر رونمایی خواهد شد.

به گزارش دریاکنار و نقل از  روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس که با حضور استاندار بوشهر برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: رادیو داروها در فرایندی که سازمان انرژی هسته‌ای طی کرده است امروز کل نیاز کشور را پاسخگو است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه رادیو داروها استفاده شده است افزود: کار بالینی این رایود دارو در بوشهر در حال انجام است و به حمد الله نتیجه بخش بوده و بزودی از آن رونمایی و رسانه ای خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: هوش مصنوعی مجموعه ای از از نرم افزارها و سیستم مدیریت داده است که در فرایندهای مختلف بکارگیری می شود.

اسلامی ادامه داد: انرژی هسته ای نیز از نقطه صفر معدن به استفاه از جمع آوری دیتا و شناسایی سنگ ها تا حمل و نقل، فراوری و چرخه ای که حرکت می‌ کند به صورت مجزا از هم یا به صورت یکپارچه جای خود را باز کرده است و روز به روز نیز در حال گسترش است.

رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران یادآور شد: نکته مهم این است که فرایند نظارتی، کنترلی و مدیریتی ما به گونه ای باشد که آگاهی‌ ها و تصمیم گیری‌ ها به هنگامی داشته باشیم که بخش هایی به طور طبیعی در جریان تاریخی اتفاق افتاده و بخش هایی نیز باید به آن اضافه و تکمیل شود که در نیروگاه اتمی بوشهر در دستور کار است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه خلیج فارس و استقرار نیروگاه اتمی در جوار این دانشگاه خاطر نشان کرد: باید تعامل و همکاری خوب ، پیوسته و دامنه داری پایه گذاری کنیم گر چه هم اینک نیز همکاری ها برقرار است.

اسلامی افزود: در همین راستا در قالب تفاهم نامه همکاری بلند مدت و ظرفیت سازی در دانشگاه خلیج فارس به خصوص در رشته های هسته ای اعلام آمادگی شده و ما نیز موافق اجرای این مهم هستیم.

رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران عنوان کرد: هماهنگی لازم در فرایندهای اجرایی خود انجام خواهیم داد که بتوانیم با توجه به طرح توسعه ای که در کشور ایجاد می کنیم از این کانون اول انرژی هسته ای که نیروگاه بوشهر است این حرکت مکمل نیز انجام شود.

وی اضافه کرد: این اقدام در زمینه استفاده از ظرفیت انسانی، علمی و پژوهشی دانشگاه انجام می شود.

شناسه خبر : 14972
تاریخ : 1403/2/3 12:43:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/IK6VER
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رئیس سازمان انرژی اتمی ایران #تراز جهانی #دانشگاه خلیج فارس #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.