آخرین اخبار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر : طرح‌های عمرانی استان از شمالی تری نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه فعال است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اعلام کرد: در سه ماهه نخست امسال، مبلغ نزدیک به یک هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است. طبق این طرح، شهرداری‌های شهرهای ساحلی مکلف شده‌اند که با مشارکت ۵۰ درصد، پروژه‌ی ساخت پلاژ بانوان را اجرا کنند. همچنین، در شهرهای غیرساحلی مانند برازجان و جم، پارک بانوان یا دهکده گردشگری ایجاد خواهد شد. این پروژه‌ها به عنوان پروژه‌های زیرساختی گردشگری جایگاه خواهند گرفت و با هدف توسعه صنعت گردشگری، اجرا خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی مسولان اعلام کرد: به تمام فرمانداران توصیه شده است که پروژه جدیدی در استان تعریف نکنند، تا به جای آن به بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی که در حال حاضر وجود دارند، بپردازند.

ایشان با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس، عمر پروژه‌های عمرانی را ۱۸ سال اعلام کرده بیان داشت: از سال ۸۴،  پروژه‌هایی وجود دارد که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

وی از اقدامات خوبی که در استان رقم خورده تخصیص ۲۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری و دهیاری ها از قبل ارزش افزوده دانست که متاسفانه بازخورد مطلوبی از این تخصیص تا به امروز دریافت نشده است.

محسن پاپری زارعی، خلاصه‌ای از وضعیت اعتبارات و تخصیص بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه داد:

عملکرد اعتبارات هزینه ای استان در سال ۱۴۰۱:
تخصیص اعتبارات هزینه ای استان بالغ بر ۸۰۳ میلیارد تومان بوده است و همچنین تامین و توزیع اعتبارات پرسنلی به صورت سرانه در بین دستگاه های اجرایی استانی به منظور اجرای عدالت بین دستگاهی می باشد. 
ایشان در خصوص وضعیت اعتبارات اولیه و متمم دور اول و دوم سفر رئیس جمهور اظهار داشت: ۱۰۴ پروژه با اعتبار ۶۶۲۳ میلیارد تومان تعریف شده است که ۷۲ درصد تخصیص داده شده است.

مجموعاً، ۲۲۰۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱، به عنوان بودجه استانی، در اختیار ردیف‌های مختلف اعتباری در سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است. با عملکرد این ردیف‌ها، ۱۸۵۱ میلیارد تومان از این اعتبار به آن‌ها تخصیص یافته است. استان بوشهر با ۸۴ درصد تخصیص، بالاترین درصد تخصیص را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

در خصوص اعتبارات هزینه‌ای نیز، ۸۰۲ میلیارد تومان به ۲۴ دستگاه اجرایی مشمول بودجه استانی تخصیص یافته است. این میزان اعتبارات هزینه‌ای نسبت به سال قبل، ۳۵ درصد افزایش داشته است.تخصیص این اعتبارات هزینه‌ای با الویت‌بندی‌های مشخصی که توسط سازمان مشخص شده است، صورت گرفته است.

پاپری زارعی گفت: بیش از ۸۰ ردیف درآمدی وجود دارد که عمده ترین آن درآمد مالیاتی هست که ۹۸ درصد درآمد عمومی را به خودش اختصاص می دهد. 

پاپری با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوشهر در سال جاری نسبت به سال قبل 112 درصد افزایش یافته است، بیان داشت: اعتباراتی که برای تامین نیازهای مالی استان در زمینه‌های مختلف اختصاص داده شده است، مانند اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی و آب و فاضلاب و ... . از این اعتبارات، پاپری اعلام کرد که تخصیص طرح‌های هادی روستایی، آبرسانی روستایی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و فرهنگی در اولویت قرار دارند.

اعتبارات ملی استان هم مصوب، ۳۸۷۷ میلیارد تومان بوده که امکان تخصیص ۲۷۷۶ هزار میلیارد تومانی را با ۷۱ درصد تخصیص را دارد.

اجرای مصوبات استان ۳۴ مصوبه انجام شده ۵۴ تا در دست اجراست ۱۶ مصوبه دیگر نیز در دست پیگیری می باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با اشاره به اعتبارات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از این محل و ردیف اعتباری به این استان اختصاص یافته است.

این اعتبارات بین پروژه های مختلف عمرانی توزیع شده که عمده آن تامین تخصیص پروژهای مصوب سفر ریاست جمهور بوده که بیش از ۱۴۹۷ پروژه تملک دارایی سرمایه استان و تکمیل بیش از ۲۸۷ پروژه نیمه تمام استان می باشد.

این مفام مسول در ادامه افزود: از شمال تا جنوب استان تمام پروژه های عمرانی استان فعال هستند. ورودی استان که بعنوان تنها ورودی استان هست. با تامین اعتباری که صورت گرفته پروژه فعال و تا پایان سال آینده محور دالکی_کنارتخته  زیربار ترافیک خواهیم برد.

پاپری زارعی گزارشی از وضعیت نیروی انسانی برحسب مدرک تحصیلی، پست های سازمانی، پست های مدیریتی، معلولان شاغل نیز ارائه داد و بیان داشت: نیروی انسانی دستگاه های اجرایی که ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد مرد هستند. که شهرستان بوشهر ۲۵ درصد را به خودش اختصاص داده است.

شناسه خبر : 9592
تاریخ : 1402/4/25 15:38:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3kTT5g
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #سازمان مدیریت و برنامه ریزی #طرح‌های عمرانی استان #برنامه #بودجه #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.