آخرین اخبار
رایزنی دبیران شورای امنیت ملی ایران و ازبکستان
شمخانی، دبیرشورای عالی امنیت در دیدار با ویکتور محمود اف، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور ازبکستان: موضوعاتی چون جلوگیری از گسترش تروریسم و افراطی گری در منطقه از جمله دغدغه های مشترک امنیتی دو کشور ایران و ازبکستان است.

🔹مرزهای مشترک ایران و ازبکستان با افغانستان ایجاب می کند که همکاری های مشترک برای رفع مشکلات و برقراری صلح و ثبات در این کشور افزایش یابد.
🔹با اراده روسای جمهور دو کشور، همکاری های اقتصادی با رشد ۷۰ درصدی روبرو بوده که لازم است این روند برای دستیابی به رشد حداقل ۱ میلیارد دلار ادامه پیدا کند.

🔹مشاور امنیت ملی ازبکستان نیز در این دیدار بر تسریع در اجرای توافقات مقامات عالی دو کشور برای حداکثر سازی همکاری‌های دو جانبه در ابعاد سیاسی،اقتصادی، ترانزیتی و امنیتی تاکید کرد.
🔸دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه برنامه های سفر دو روزه خود به ازبکستان، بعدازظهر امروز، چهارشنبه با «شوکت میر ضیایف» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو می کند.
 

شناسه خبر : 1584
تاریخ : 1400/12/18 06:58:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/qbSxL9
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بین المللی #شورای امنیت ملی #شمخانی #مشاور ملی ازبکستان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.