گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
سقوط ایران در رده بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان
مطابق رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS)، سه تیم برزیلی پالمیراس، فلامینگو و اتلتیکو مینیرو در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و تیم‌های لیورپول و چلسی، جایگاه‌های چهارم و پنجم را بخود اختصاص داده‌اند. 

این سایت امروز رده‌بندی 300 تیم برتر دنیا از ابتدای ژوئن سال 2021 تا پایان مِی سال 2022 (11 خرداد 1400 تا 10 خرداد 1401) را منتشر کرد که نام سه تیم ایرانی در میان آنها دیده می‌شود.

تیم فولاد که به صدرنشینی گروه C لیگ قهرمانان آسیا دست یافت و به جمع 16 تیم پایانی صعود کرد، با 95.5 امتیاز و صعودی 17 پله‌ای، به رتبه 175 جهان و نهم آسیا رسید. سپاهان نیز که در جایگاه سوم جدول لیگ برتر ایران قرار گرفت، با 78 امتیاز و 33 پله صعود، در رده 244 دنیا و شانزدهم آسیا جای دارد.

استقلال هم که بدون شکست و با ثبت رکورد بیشترین امتیاز و کمترین گل خورده موفق شد جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد، 77 رتبه در این رده‌بندی بالا آمد و با کسب 72.5 امتیاز، در جایگاه 275 جهان و هفدهم آسیا ایستاد. نام پرسپولیس نیز در میان 300 تیم برتر جهان دیده نمی‌شود.

تیم فولاد با 93.5 امتیاز، بهترین تیم ایرانی این جدول به شمار می‌رود و با وجود 9 پله سقوط، رتبه 184 جهان را به خود اختصاص داده است. 

استقلال، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر که در رده‌بندی ماه گذشته به جایگاه 275 جهان رسیده بود، جایی در میان 300 تیم برتر ندارد و سقوطی حداقل 25 رده‌ای را تجربه کرده است.

 

 

شناسه خبر : 2396
تاریخ : 1401/4/22 07:03:33
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FHafcV
نویسنده خبر :
X

🔶 شبنم میرزایی وند

🔹 مترجم | نویسنده | خبرنگار
🔹 دکتری تخصصی روانشناسی
 
🔹 مدرس دانشگاه
🔹 عضو انجمن روانشناسی آمریکا
🔹 عضو انجمن هیپنوتراپی آمریکا
🔹 عضو رسمی باشگاه پژوهشگران جوان
 
🔹 مدیر مسئول نشریه ژاله هنر
🔹 مدیر دفتر نمایندگی نشریه دریاکنار و نگین جم در استان البرز
🔹رئیس انجمن ادبی شبنم صبح
 
🔹 مدیر مسئول موسسه دیبای هنر

 

برچسب ها #البرز #دریاکنار #رده بندی #تیم #فوتبال

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.