آخرین اخبار
💢رزمایش دریایی ایران و روسیه در اقیانوس هند
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه با حضور یگان‍های سطحی و پروازی نیروی دریایی ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

مراسم استقبال از ناوگروه روسی شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ توسط یک فروند شناور نیروی دریایی ارتش و یک فروند شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران انجام شد.

مراسم استقبال از ناوگروه کشور روسیه متشکل از فریگت Stoiky و ناو سوخت رسان Kola که برای شرکت در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده اند، توسط دو فروند شناور از نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه انجام شد.
 
بعد از آئین استقبال در دریا، یگان‌های میهمان به موقعیت‌های لنگر از پیش تعیین شده هدایت گردیدند و سپس فرماندهان ارشد ناوگروه روس و تیم‌های افسران عملیات و مخابرات آن‌ها توسط ترابری دریایی به بندر شهید بهشتی چابهار منتقل و حضور در جلسه توجیهی رزمایش موارد مهم را به ویژه در خصوص سریال‌های تیراندازی را به بحث و بررسی قرار دادند و در نهایت پس از انجام هماهنگی‌های لازم و رفع ابهامات احتمالی مجددا به یگان‌های تابعه در لنگرگاه مراجعت نمودند.

امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش ایران و نیروی دریایی سپاه، یگان‌های شناور روسیه متشکل از ناوشکن Stoiky، ناو لجستیکی KoLa و یک فروند بالگرد حضور دارند.

وی افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ با شعار«همکاری جمعی در دریا برای امنیت تجارت دریایی» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.

دریادار دوم طحانی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور است. این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد داشت.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیر اندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

شناسه خبر : 286
تاریخ : 1399/11/28 07:20:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Wt0iIy
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.