گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
معاون اول رئیس جمهور در جلسه کارگروه تخصیص ارز کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی؛
رونق تولید و کاهش تورم راهبرد دولت وفاق ملی است / دولت چهاردهم بر لزوم تخصیص به موقع و به اندازه ارز دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی دقت نظر دارد
جلسه کارگروه تخصیص ارز کالاهای اساسی دارو و تجهیزات پزشکی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و راهکارهای تخصیص ارز و همچنین کاهش سقف مصارف ارز ترجیحی بحث و بررسی شد.

دکتر محمدرضا عارف در این جلسه با تاکید بر اینکه هر گونه تصمیم گیری و اقدام درباره  تخصیص ارز ترجیحی و یا صرفه جویی حاصل از کاهش مصارف ارز ترجیحی باید با حداقل آثار تورمی و در راستای حمایت از  اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه از درآمدهای حاصله از این منابع باشد،‌ گفت: راهبرد دولت چهاردهم حمایت از تولید،‌ کاهش تورم و جلوگیری از افزایش قیمت در کالاهای اساسی است.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، سخنگوی دولت و مسئولان وزارتخانه و دستگاه های مربوطه تشکیل شد ، دستور داد کمیته ای مشتمل بر  روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه،‌ وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود و راهکارهای کاهش سقف مصارف ارز ترجیحی برای طرح در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تدوین شود.

وی تاکید کرد: تصمیم گیری درباره تخصیص ارز دارو و تجهیزات مصرف پزشکی به دلیل اهمیت این بخش در سلامت آحاد جامعه باید با بررسی تمامی جوانب و ابعاد انجام شود و دولت چهاردهم بر لزوم تخصیص به موقع و به اندازه ارز مورد نیاز داروسازان و وارد کنندگان تجهیزات مصرفی پزشکی دقت نظر و حساسیت دارد.

همچنین در ادامه رئیس کل  بانک مرکزی با اشاره به وظایف و عملکرد کارگروه تخصیص ارز کالاهای اساسی،‌ دارو و تجهیزات پزشکی درباره چگونگی اجرای تبصره ۴ قانون بودجه و تشکیل این کارگروه برای نظارت و سیاست گذاری فرآیند تخصیص و توزیع ارز ترجیحی کالاهای اساسی،‌ دارو و تجهیزات پزشکی، در گزارشی به بررسی سیاست های پیشنهادی، راهکارها و پیامدهای کاهش سقف مصارف ارز ترجیحی در بودجه کل کشور پرداخت.

شناسه خبر : 17245
تاریخ : 1403/6/29 07:33:07
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/hkvGvq
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.