آخرین اخبار
رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین‌‌‌‌
«سامانه پنجره واحد مدیریت زمین» در استان بوشهر به‌عنوان شانزدهمین استان رونمایی شد که از ۵۲ عنوان مجرمانه در بخش زمین پیشگیری می‌کند

مدیر پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دادگستری استان بوشهر با بیان این که امروز استان بوشهر شانزدهمین استانی است که به این سامانه متصل شد، گفت: در سال ۱۴۰۲ بوشهر نخستین استانی است که در آن سامانه پنجره واحد مدیریت زمین راه‌اندازی شده است.

حسین پورمند این سامانه را حاصل همکاری و همدلی در قوای سه‌گانه دانست و اضافه کرد: بیش از ۳۵ سازمان دولتی با حفظ منافع آن سازمان‌ها در بهره‌برداری از این سامانه همکاری می‌کنند.

او منافع سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را شامل صدور عادلانه مجوز‌ها و انجام استعلام بر اساس قوانین و مقررات دانست و افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین قوه قضاییه برای همه قابل دسترسی و در موضوع افزایش سرمایه‌های اجتماعی موثر است.

پورمند با اشاره به وجود ۵۲ عنوان جرایم در حوزه زمین یادآورد شد: در سال گذشته افزون بر ۳۵ هزار پرونده در محاکم قضایی کشور به جرایم زمین رسیدگی و منجر به صدور رأی شد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این‌که این سامانه با هدف‌گذاری کاهش جرایم در حوزه زمین راه‌اندازی شده است، گفت: در ۵ سال گذشته نزدیک به یک میلیون پرونده در حوزه جرایم زمین در سراسر کشور رسیدگی شده است که راه‌اندازی این سامانه از تشکیل پرونده‌های قضایی این حوزه کاهش می‌دهد.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر هم مهمترین کاربرد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را پیشگیری از زمین‌خواری و دخل و تصرف غیرمجاز در امور اراضی عنوان و تأکید کرد: در راه اندازی این سامانه، نهادها، سازمان‌ها و ادارات متولی دعوت می‌شود ضمن اقدامات لازم بر اساس وظایف، از وقوع جرایم در حوزه زمینه پیشگیری می‌شود.

مهدی مهرانگیز با بیان این‌که ۳۵ نهاد، سازمان و دستگاه اجرایی در پنجره واحد مدیریت زمین نقش ایفا می‌کنند، گفت: بیش از ۱۱ اداره نقش اساسی و موثر دارند.

او هماهنگی و اتحاد در مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر را ستایش کرد و گفت: ان‌شاءالله بوشهر جز استان‌های قرار می‌گیرد تا پایان امسال در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین موفقیت‌های لازم را کسب کند.

او اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم در استان بوشهر زمین‌خواری و تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی است که انتظار می‌رود با راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین پرونده‌های این حوزه به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

شناسه خبر : 7849
تاریخ : 1402/2/21 16:36:39
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/N0QoiS
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیریت زمین #سامانه #محرمانه #قوه قضاییه #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.