گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: عدم ارایه اطلاعات صحیح و عدم روشنگری‌ها باعث اختلاط در کارکرد‌های دستگاه‌های مختلف می‌شود
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قبل از اینکه افکار رسانه‌ای شوند و اقناع کاذب ایجاد شود باید ورود کنیم و اقناع سازی را انجام دهیم بهترین ظرفیت اقناع سازی ظرفیت رسانه‌ها است.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری میزان - همایش سراسری مسئولان روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور ارایه آموزش ضمن خدمت با دو هدف ایجاد همگرایی، هم افزایی و ایجاد فهم و حس مشترک میان همکاران سازمان ثبت برای تحقق اهداف عالی سازمان همچنین ارتقا سطح دانش روابط عمومی و رسانه‌ای مسئولان روابط عمومی استان‌ها با حضور حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاونان، مدیران ستادی سازمان ثبت اسناد و مسئولان روابط عمومی ادارات کل استان‌ها برگزار شد.

حسن بابایی با بیان اینکه نقش رسانه و اهمیت رسانه به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در فرآیند‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: برخی از رسانه‌ها براساس وظیفه ذاتی که در موسسه دارند تشکیل شده‌اند و اطلاع رسانی و ارایه عملکرد همان موسسه را نیز بر عهده دارند.

وی افزود: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از کارکرد‌های این حوزه تبیین عملکرد‌ها و گزارش‌ها و اطلاع رسانی به عموم مردم و حتی همکاران است. 

بابایی بیان کرد: برخی از رسانه‌ها یک وظیفه کلان و عمومی دارند و منحصر به یک موضوع خاصی نیستند به حوزه‌های مختلف حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ورود می‌کنند همچنین برخی از رسانه‌ها تشکیل شده‌اند تا برخی از اقدامات را مخروب کنند آنچه که شما در بنگاه‌های رسانه‌ای غرب مشاهده می‌کنید. 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اگر زمانی جنگ سخت مطرح بود و امروز جنگ نرم مطرح است، گفت: یکی از سلاح‌های مهم در جنگ نرم مربوط به همین رسانه است، رسانه‌هایی که می‌توانند بدون استفاده از نیرو‌های نظامی و تیراندازی اثرات تخریب خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم در حوزه سازمان ثبت عملکرد‌ها را به نحو احسن روشن و شفاف کرده و برای مردم اقناع سازی انجام دهیم، گفت: اگر این اقدام در سایر حوزه‌ها انجام نشود جریان رسانه‌ای این افکار را مهندسی خواهد کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: قبل از اینکه افکار رسانه‌ای شوند و اقناع کاذب ایجاد شود باید ورود کنیم و اقناع سازی را انجام دهیم بهترین ظرفیت اقناع سازی ظرفیت رسانه‌ها است. 

بابایی گفت: نباید شبکه‌های اجتماعی را فراموش کنیم در این فضا برخی به مهندسی‌های افکار ورود می‌کنند تا اقدامی را انجام دهند غافل از اینکه بسیاری از این کاربران دنبال کننده از ماهیت و ذات شبکه‌ای غافل هستند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه نقش رسانه ملی بسیار مهم و به عنوان رسانه مادر است، اظهار کرد: رسانه‌ای که می‌تواند سایر جریان‌های رسانه‌ای را هدایت کند و تمامی رسانه‌ها و روابط عمومی‌های داخلی باید خوراک مناسب و اطلاعات دقیق را در اختیار رسانه ملی قرار دهیم.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوب و بنیادینی در سازمان ثبت اسناد انجام شده است برخی مواقع عدم ارایه اطلاعات صحیح و عدم روشنگری‌ها باعث اختلاط در کارکرد‌های دستگاه‌های مختلف می‌شود به عنوان مثال قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در راستای گسترش کسب و کار تصویب شد، اما با توجه به عنوانی که دارد این قانون در راستای کسب و کار است. 

بابایی گفت: حوزه سردفتری و دفتریاری و ازدواج و طلاق در درگاه‌های سازمان فعال هستند هرچند که با دیوان عدالت اداری طرح دعوا کردیم این طرح دعوا در دیوان عدالت اداری از موضع گیری سیاسی و اجتماعی نیست بلکه موضع گیری حقوقی دارد و به لحاظ ماهیت این مجوز‌ها است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: ۴ مجوز (علامتی تجاری، طرح صنعتی، گواهی اختراع، نشانه‌های جغرافیایی) در حوزه مالکیت معنوی را مشمول قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب کار کرده ایم؛ سوال اول این است که آیا با دریافت گواهی این ۴ مجوز می‌توانیم کسب و کاری انجام دهیم. 

وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: علامتی تجاری، طرح صنعتی، گواهی اختراع، نشانه‌های جغرافیایی تثبیت حق است نه مجوز کسب و کار یعنی کسب و کار را تسهیل می‌کند و هیچکس با علامت تجاری و نشان جغرافیایی کسب و کاری راه اندازی نکرده است.

بابایی تصریح کرد: مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت که در حوزه ۴ نشانی که مجلس ورود کرده است، تعهدات بین المللی دارد و در این تعهدات و کنوانسیون‌های بین المللی که کشور ایران جز آن‌ها است به هیچ عنوان این علامت‌ها و نشانه‌ها به منزله کسب و کار نبوده است و تاکید شده که به عنوان گواهی‌های تثبیت کننده حق هستند تا این حق‌ها مورد تضعیف قرار نگیرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نگران این هستم که قانون تسهیل باعث تزاحم در بین دستگاه‌ها شود و باعث سوگیری افکار عمومی نسبت به برخی از سازمان‌های خدمات رسان شود.

وی افزود: اگر اطلاعات واقعی و قانونی ارایه نکنیم و شناختی از سازمان نداشته باشیم و بر مبنای عدم شناخت صحیح قانون تصویب کنیم که باعث تزاحم شود در حق برخی افراد و نهاد‌ها اجحاف کرده‌ایم.

بابایی با بیان اینکه عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر مبنای قانون است، گفت: سازمان ثبت با ۱۳ هزار نیرو در ۴۵۰ واحد ثبتی به صورت شبانه روز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: همکاران ثبتی در گرما تابستان روز تاسوعا در بوشهر نذر خدمت کردند و روزانه ۱۰۰ الی ۵۰۰ سند برای روستا‌ها و مناطق محروم صادر کردند. 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه در اسفند ۱۴۰۰ به استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در این سفر به عنوان نماینده رییس قوه به شهرستان ایرانشهر سفر و چند شهرستان را بررسی میدانی کردم، برخی از مردم شهرستان‌ها ۳۰۰ کیلومتر رفت و برگشت طی طریق می‌کردند تا کار ثبتی انجام دهند.

بابایی ادامه داد: با حمایت‌های رییس قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد ظرف ۱۵ ماه ۷ واحد ثبتی را در شهرستان‌های محروم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی کرد که در سفر روز‌ آتی به این استان به طور رسمی این واحد‌ها افتتاح می‌شود تا بتوانیم خدمت کوچکی را به مردم انجام دهیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در استان سیستان و بلوچستان، کردستان و استان‌های مرزی مشکلات بسیاری داریم در حال رفع یک معضل ۵۰ ساله استان بوشهر شهرستان آب پخش هستیم و اسناد زراعی این استان را صادر می‌کنیم.

بابایی گفت: در سفر استانی که رییس قوه به استان فارس داشتند مقرر شده است که ۵ هزار سند آباده طشک را ظرف دو ماه صادر کنیم و در استان کردستان ۷ منطقه حاشیه‌ای و کانون‌هایی که متاسفانه دچار بافت فرسوده هستند را در دستور کار قرار داده ایم تا ظرف ۳ ماه بافت‌های فرسوده را سند دار کنیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سنددار کردن و تثبیت مالکیت‌ها باعث بهسازی می‌شود، گفت: سازمان ثبت در دوران تحول و تعالی خدمت رسانی‌ها را به نحو احسن انجام می‌دهد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد در بین دستگاه‌های قوه قضاییه به عنوان یک سازمان خدمت رسان و با رضایت مندی بالا مطرح بوده است.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10523
تاریخ : 1402/6/2 07:30:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/BHkWWd
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #سازمان ثبت اسناد و املاک کشور #اقناع سازی #ظرفیت رسانه‌ها #اختلاط #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.