آخرین اخبار
سازمان بازرسی به پروژه «بوشهرمال» ورود کرد
رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر گفت: این سازمان به پروژه بوشهرمال ورود کرده و گزارشاتی را تهیه نموده که این اطلاعات جهت رسیدگی به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است.

اسحاق شهبازی اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور در اجرای اصل ۱۴۷ قانون اساسی به‌عنوان دستگاه نظارتی به نقش خود ایفا می‌کند و عملکردها را با استانداردها و قوانین بررسی می‌کند و نقاط انحرافی را تشخیص، پیگیری و بازرسی می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی مورد بازرسی قرار می گیرند، گفت: حدود ۴۰ درصد از گزارش های تخلفات را از طریق رسانه‌ها دریافت می‌کنیم و آنها را پیگیری می‌کنیم.

شهبازی از ورود سازمان بازرسی به پروژه بوشهر مال خبر داد و گفت: سازمان بازرسی گزارشاتی را از این پروژه تهیه کرده که این اطلاعات جهت رسیدگی به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است.

بازرس کل استان بوشهر در خصوص علت تخلفات برخی از مدیران گفت: متأسفانه برخی از مدیران اشراف کافی به قانون ندارند و علت عمده این تخلفات هم ناآشنایی مدیران با قانون است که همین موضوع باعث شده که آموزش و یادآوری قانون را برای مدیران در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سنگ‌اندازی‌ها عامل دل‌زدگی سرمایه‌گذاران است، تصریح کرد: طی مدت‌های گذشته بیش از ۶۰ واحد تولیدی با بازرسی شده و توانسته‌ایم ۵۱ میلیارد تومان معوقه بانک‌ها را وصول کنیم به‌طوری‌که طرفین راضی باشند.

شهبازی در خصوص برخورد با زمین‌خواری بیان داشت: یکی از تأکیدات مهم رئیس قوه قضائیه برخورد بدون مماشات با زمین خواری بوده که در همین راستا استان بوشهر در سال گذشته رتبه سوم مبارزه با زمین‌خواری را در کشور کسب کرده است.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: در مبارزه با زمین‌خواری در استان بوشهر ۱۵۶ هکتار اراضی شهری با ارزش بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

وی با گلایه‌مندی از افزایش باغ ویلاهای غیرمجاز در استان بوشهر افزود: در یک کانون حدود ۴۰ پلاک به مساحت ۱۲۵ هکتار را با دستور دادستان تخریب انجام شده و در دست اداره امور اراضی قرار گرفته است.

شهبازی اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم مبارزه با زمین‌خواری، طرح کاداس است که امیدواریم با اجرای این طرح، تحول اساسی در مبارزه با زمین‌خواری صورت بگیرد.

بازرس کل استان بوشهر در خصوص قاچاق ارز در استان گفت: در کشور ما ارز باید از طریق سامانه نیما وارد شود اما متأسفانه با بررسی‌هایی که انجام شده چندین شخص حقیقی و حقوقی شناسایی شده‌اند که این ارزها را در سامانه نیما وارد نکرده‌اند و آن را در بازار به نرخ آزاد فروخته‌اند.

شهبازی ادامه داد: در این خصوص ۳۸ میلیون یورو شناسایی شده و افراد را به مرجع قضایی معرفی کرده‌ایم.

شناسه خبر : 634
تاریخ : 1400/4/5 13:45:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/1mOBnB
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.