گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
سرعت گیر و سرعتگاه دو ابزار کنترل سرعت یا دشمن جان و مال مردم
ازهمه ی دست اندرکاران: شورای محترم شهر، شهرداری،راهنمایی و رانندگی و دیگر نهادها وارگانهای مرتبط با این مهم انتظار می رود،نسبت به اصلاح ورفع این معضل شهری اندیشه و اقدام فرمایند.

❎سرعت گیر (Speed Bump) و سرعتگاه (Speed  Hump) دو ابزار نامتعارف کنترل سرعت می باشند.
نصب سرعت گیر   (SpeedBump)  در خیابان های جمع و پخش کننده درون محلات و شریان های اصلی نه اینکه ممنوع است‼️ بلکه خطرات، معظلات  و حوادث جبران ناپذیری را ایجاد می کند . 
✅از این ابزار (سرعت گیر )در اماکنی توصیه می شود که حداکثر سرعت وسایل نقلیه از « 15» کیلومترتجاوز نمی کند. 👈مثل   (پارکینگ ها، مراکز حرید، خیابان های مخصوص عابر پیاده و ...) ❌نصب این وسیله در اماکن و معابری که محل رفت و آمد عمومی است مناسب نیست.
🔺ارتفاع سرعت­ گیر 7 الی 10 سانتی متر و طول آن معمولاً 30 سانتی متر است و عرض آن به اندازه ی عرض خیابان است.
❌نصب سرعت گیر (Bump) در مناطق عبور اتوبوسها، اتومبیل های اورژانسی و آتش نشانی (خیابان های اصلی و شریان های جمع و پخش کننده ها، حتی مناطق مسکونی پر تردد غیر قانونی و ممنوع است‼️چرا که معظلات و خطرات نصب آن به مراتب بیشتر و موجب حوادث جبران ناپذیری همچون دیر رسیدن اورژانس و آتش نشانی به محل حادثه و کندی تردد، دیر رسیدن مصدومان به بیمارستان و آسیب به بیمار درهنگام عبور آمبولانس از روی مانع شده و مرگ انسان های زیادی را به دنبال داشته و دارد‼️
✅به طور مثال: در خیابان ساحلی از ابتدای خیابان شهید ماهینی تا فلکه شهرداری و بالعکس در مسیر 26 کیلومتری، 48 سرعت گیر و سرعتگاه نصب شده است که اگر به طور میانگین درشبانه روز 5000 وسیله نقلیه از این مسیر عبور کنند فقط خسارت ناشی از افزایش مصرف بنزین تحمیل شده به شهروندان حدود 5 میلیارد تومان می باشد‼️😞 که با این پول می توان 54 پلیس راهور استخدام و یا حداقل 20 دوربین خریداری و نصب کرد.
🔺سرعتگاه (Hump) نیز اگر چه با سرعت گیر (Bump) متفاوت است یعنی طولی در حدود 2/4 متر تا 7/6 متر دارد خطر آن نسبت به سرعت گیر کمتر می باشد، اما باز هم نصب آن در معابر عمومی ممنوع است. از این ابزار در مناطقی خاص مثل خیابان هایی که در آنها یک یا چند مدرسه وجود دارد یا مناطق مسکونی که عبور و مرور به حدی است که نیاز به وجود سرعتگاه می باشد، نصب می گردد.
✅ شاید مهم ترین سود سرعت گیر و سرعتگاه ، ایجاد امنیتی نسبی برای ساکنین مناطق مسکونی به خصوص کودکان ایجاد می کند که در مقابل معایب عدیده ی این معضل شهری  بسیار ناچیز است.
✅درپایان ازهمه ی دست اندرکاران: شورای محترم شهر، شهرداری،راهنمایی و رانندگی و دیگر نهادها وارگانهای مرتبط با این مهم انتظار می رود،نسبت به اصلاح ورفع این معضل شهری اندیشه و اقدام فرمایند.

 

✒️خلاصه ی مقاله ای در حوزه شهری به قلم احمد نوشیروانی (کارشناس ارشد برنامه ‌ریزی شهری)

شناسه خبر : 1144
تاریخ : 1400/9/14 05:43:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lb75x1
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • عبادی
    2 سال قبل

    کار به جائی رسیده که توخیابان ساحلی بهجای سر عت گیر بلوار کشیدن این بی اخترامی به مردم است مردم را بی فرهنگ ووحشی حساب می کنند