آخرین اخبار
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر: تبلیغات انتخاباتی فقط با پیام رسان‌های داخلی مجاز است
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: نامزد‌ها و ستاد‌های تبلیغاتی آنها موظف به استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی مجاز داخلی هستند و استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای تبلیغ ممنوع است.

خلیل رضایی ( سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر) با اشاره به تشکیل ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس، بیان کرد: طبق قانون انتخابات هر نامزد فقط می‌تواند یک ستاد تبلیغات انتخاباتی اصلی در حوزه انتخابیه و همچنین یک ستاد فرعی در هر شهر یا روستا یا منطقه شهرداری دایر کند.

وی با بیان اینکه هر نامزد انتخاباتی مى‌تواند متناظر با ستاد‌های تصریح شده در قانون، ستاد بانوان نیز ایجاد کند، به چگونگی فعالیت‌های نامزدهاى در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: به استناد قانون، نامزد‌های انتخاباتی می‌توانند تنها یک ستاد مجازی در حوزه انتخابیه خود داشته باشند.

 سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر اضافه کرد: نامزد‌های انتخاباتی موظف هستند نسبت‌به ارائه مجوز بهره‌برداری برای ستاد تبلیغات مجازی خود و همچنین مشخصات مسئولان این ستاد به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیئت استانی بررسی تبلیغات اقدام و پیوند آن‌را در سامانه‌ای که وزارت کشور اعلام کرده ثبت کنند.

وی اظهار کرد: تمامی مسئولیت‌های حقوقـی و کیفری در زمینه محتوای ارائه شده از سوی نامزد‌های انتخاباتی، مطابق قوانین جاری کشور از جمله قانون جرائم رایانه‌ای و قانون مطبوعات، با نامزد انتخابات منتشر کننده محتوا و مسئول ستاد انتخابات در فضای مجازی خواهد بود.

رضایی تاکید کرد: نامزد‌های انتخاباتی و هواداران آنها از انتشار هرگونه بد اخلاقی سیاسی، مصادیق تخطی از قانون، حق و انصاف، وعده‌های غیرقانونی و خارج از وظایف، ارائه آمار‌های غیر موثق، سیاه‌نمایی علیه نظام، تخریب دیگر نامزد‌های انتخاباتی و تزریق روحیه ناامیدی به جامعه خودداری کنند.

وی اظهار کرد: نامزد‌های انتخابات مجلس و هواداران آنها باید در این انتخابات التزام عملی خود را به نظام اسلامی و قانون ثابت کنند تا شاهد رقابتی سالم، قانونمند و بدون هرگونه حاشیه با حضور حداکثری مردم زمان‌شناس و بصیر ایران اسلامی باشیم.

 سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر با اشاره به آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن ماه و آغاز تبلیغات رسمی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد پنج‌شنبه سوم اسفند تا ۲۴ ساعت قبل از ساعت أخذ رأی، بر لزوم استفاده نامزد‌ها از پیام رسان‌های داخلی تاکید کرد.

وی یادآور شد: براساس قانون انتخابات و مصوبه هیئت اجرایی مرکزی، نامزد‌های انتخابات و ستاد‌های تبلیغاتی آن‌ها موظف به استفاده از پیام رسان‌های اجتماعی مجاز بوده و استفاده از پیام رسان‌ها و رسانه‌های خارجی و بازنشر تبلیغات در سکو‌های خارجی مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و ... ممنوع است.

 
شناسه خبر : 14079
تاریخ : 1402/11/30 13:28:05
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/U5zdSI
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #شورای نگهبان #نظارت #بازرسی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.