آخرین اخبار
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان: پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری، مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی است
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری، مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی است.

فاطمه آهو خوش در کارگاه یک‌روزه آموزشی ایمنی و مقابله با حریق و حوادث غیرمترقبه چهارشنبه‌سوری در مدارس شهر کنگان و سیراف اظهار داشت: چهارشنبه‌سوری یکی از آیین‌های زیبای ایرانیان است، اما سال‌هاست که این آیین با خطرات و حوادث چشمگیری مواجه شده، چرا که عده‌ای سادگی و دورهمی این مراسم را با آتش‌بازی‌های خطرناک و استفاده از مواد محترقه خطرناک بسیار آسیب‌زا و خطرناک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید نسبت به خطرات پرتاب یک ترقه، مخفی کردن آن در مکان گرم یا درون ظرف‌های شیشه‌ای و فلزی همچنین قرار دادن در ارتفاع، لباس یا دست اطلاع پیدا کنند، زیرا این موارد خطر انفجار مواد محترقه را افزایش می‌دهد، بنابراین باید آموزش لازم داده شود تا این مواد محترقه در دست، جیب یا لباس آنان قرار نگیرد و خانواده‌ها نیز باید نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند.

آهو خوش اضافه کرد: بسیاری از والدین، بدون آگاه‌سازی و آموزش مناسب فرزندانشان، با توسل به‌زور و اجبار، آن‌ها را از کاری منع یا به کاری ترغیب کنند ولی این شیوه معمولاً با شکست همراه است، آگاه‌سازی و آموزش نوجوانان و جوانان ضرورت دارد و در روند این آگاه‌سازی باید به شخصیت آن‌ها احترام گذاشت و از جریحه‌دار کردن غرورشان پرهیز کرد، راه ایمنی از آموزش می‌گذرد و پیش‌شرط آموزش، آگاهی است، آگاهی از خطرهای چهارشنبه‌سوری و شیوه مقابله با این خطرها احتمال بروز حوادث تلخ را در آخرین ماه سال کاهش خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کنگان، کارگاه یک‌روزه آموزشی ایمنی و مقابله با حریق و حوادث غیرمترقبه چهارشنبه‌سوری در مدارس شهر کنگان و سیراف برگزار شد.

این کارگاه آموزشی، جهت پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص خطرات احتمالی، سوانح و حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری، با حضور مسئول واحد بلایا و مسئول واحد فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ شهرستان و هم‌چنین پرسنل آتش‌نشانی شهرهای کنگان و سیراف در چند مدرسه شهر کنگان و سیراف برگزار و آموزش‌های لازم داده شد.

این کارگاه آموزشی توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان با همکاری سازمان آتش‌نشانی، در مدارس شهر کنگان و سیراف انجام شد.

شناسه خبر : 14472
تاریخ : 1402/12/23 11:54:20
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/QfC14f
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #فاطمه آهو خوش #شبکه بهداشت و درمان #پیشگیری #حوادث #چهارشنبه‌سوری #ارتقای فرهنگ ایمنی #شهرستان کنگان #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.