آخرین اخبار
سلام بر مبعث، بهاری ترین فصل گیتی / بیست و هفتم ماه رجب، روز تجلّی قدرت خدا در پهنه هستی
روز مبعث رسول خاتم اسلام صلی الله علیه و آله. روزی که شکوفه نبوت شکوفا شد و باغ رسالت به بار نشست و دل نورانی محمد صلی الله علیه و آله، جلوه گاه نام و کلام خدای سلام و آیین اسلام گشت. قرآن کریم از این مسئله به عنوان منتی بر بشریت یاد می کند و در آیه 164 سوره آل عمران می فرماید: «خداوند بر اهل ایمان منت گذاشت هنگامی که درمیان آنها پیامبری از خودشان برانگیخت که آیات او را بر آنها بخواند و آنان را از هر نقص و آلایش پاک کند و به آنها کتاب و حکمت بیاموزد . هرچند قبل از آن در گمراهی آشکار بودند.» خداوند را بر این لطف بیکرانش سپاس می گوئیم و روز ورود انسان به وادی نور و معرفت را گرامی می داریم. رسول گرامی اسلام مهمترین هدف بعثت را کامل شدن خرد و عقل می داند چرا که تثبیت یکتاپرستی در جامعه بشری از طریق بالابردن خردها و بینش‌ها صورت می‌گیرد. انسانی که گوهر خود را نشناخته، در برابر سنگ و گل خضوع می‌کند، ولی انسان‌های والا و خردمند که سرچشمه هستی را به دست آورده‌اند، خالق این اجسام را سپاس می‌گویند.

ویل دورانت دورانت مؤرخ مشهور آمریکایی می‌نویسد: «اگر میزان تأثیر این مرد بزرگ را در مردم بسنجیم، باید بگوییم که حضرت محمد (صلی الله علیه وسلم) از بزرگ‌ترین بزرگان تاریخ انسانی است. وی در صدد بود سطح معلومات و اخلاق قومی را که از فرط گرمای هوا و خشکی صحرا به تاریکی توحش افتاده بودند اوج دهد. در این زمینه توفیقی یافت که از توفیقات تمام مصلحان جهان بیش‌تر بود. کمتر کسی را جز او می‌توان یافت که همه آرزوهای خود را در راه دین انجام داده باشد؛ زیرا به دین اعتقاد داشت.از قبایل بت‌پرست و پراکنده در صحرا، امتی واحد به وجود آورد. برتر و بالاتر از دین یهود و دین مسیح و دین قدیم عربستان، آیینی ساده و دینی روشن و نیرومند با معنویاتی که اساس آن شجاعت و ضدیت با نژادپرستی بود پدید آورد که در طی یک نسل در یکصد معرکه نظامی پیروز شد و در مدت یک قرن امپراطوری عظیم و پهناوری به وجود آورد و در روزگار ما نیروی مهمی است که بر یک نیمه جهان نفوذ دارد».

بطور کلی می توان گفت رسول خدا با بعثت خود به جهان حیات مادّی و معنوی، حیات فرهنگی و اقتصادی، حیات سیاسی، اخلاقی و اجتماعی بخشید. سعادتمند آن کسی است که دعوت به این زندگی و حیات را پاسخ گو باشد. چنانکه قرآن می فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یحْییکُمْ »: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را بسوی چیزی می‌‌خواند که شما را زنده کند.»

شناسه خبر : 355
تاریخ : 1399/12/19 17:01:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/gqqxO4
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.