آخرین اخبار
سند ملی سالمندان در استان بوشهر اجرایی می‌شود
استاندار بوشهر گفت: اجرای سند ملی سالمندان با هدف بهبود کیفیت زندگی سالمندان و رفاه افراد توان یاب، جانبازان و افراد کم توان جسمی در اولویت استان قرار می‌گیرد.

به گزارش دریاکنار؛ احمد محمدی زاده در نشست شورای سالمندان و ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه مناسب‌سازی محیط با روند معمول کنونی امکان پذیر نیست باید دستگاه‌های عضو شورای سالمندان استان و ستاد مناسب سازی با بسیج امکانات لازم در سال آینده در همه شهرستان‌های استان به صورت جدی به آن بپردازند.

وی بیان کرد: مناسب سازی محیط زندگی، زمینه ساز پرداختن به دیگر امور و نیاز‌های معلولان و سالمندان در بخش‌های مختلف اجتماعی، رفاهی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، گردشگری و بخصوص حفظ کرامت و منزلت آنان است.

استاندار بوشهر گفت: در این ارتباط در مرحله نخست بانک ها، مراکز درمانی، بیمارستان ها، ساختمان پزشکان، داروخانه ها، مجتمع‌های رفاهی، پایانه‌های مسافری، اتوبوسرانی، اماکن عمومی و دولتی، مجتمع‌های تجاری، خدماتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اجرای دستورالعمل مناسب سازی، شرایط لازم را برای دسترسی آسان به خدمات به این اقشار جامعه را فراهم کنند.

محمدی زاده ادامه داد: شهرداری‌ها در زمینه صدور پروانه و گواهی پایان کار برای ساختمان‌های عمومی و دولتی، مجتمع‌های تجاری و خدماتی و مراکز رفاهی در همه شهرستان‌های استان اعمال کانون مناسب سازی محیط را به طور جدی به اجرا گذارند.

وی تأکید کرد: در صورتی که بعضی از دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه مناسب سازی محیط ترک فعل کنند، طبق قانون به مقام‌های ذیصلاح و دستگاه قضایی معرفی و قانون در مورد آنان اعمال گردد.

محمدی‌زاده یادآور شد: با توجه به اینکه اجرای قانون مناسب سازی محیط در زیبایی مبلمان، چهره و نظم شهری تأثیر مستقیم دارد، شهرداری‌ها برای هر ساختمان نوساز که این مهم را رعایت نکند مجوز پایان کار صادر نکنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: نتایج ارزیابی ۵۶ دستگاه اجرایی استان بوشهر نشان می‌دهد که از این شمار ۱۲ درصد در زمینه اجرای قانون مناسب‌سازی محیط خوب و ۲۸ درصد نیز عملکرد متوسطی داشتند و مابقی ضعیف و خیلی ضعیف بودند.

حیدر عزیزنژاد اضافه کرد: عابر بانک‌ها، ساختمان‌های پزشکان، ایستگاه‌های اتوبوسرانی، داروخانه‌ها، ساختمان‌ها و مراکز عمومی پر تردد و مجتمع‌های تجاری، خدماتی، رفاهی بیشترین مشکلات را در زمینه مناسب سازی به خود اختصاص دادند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

شناسه خبر : 14585
تاریخ : 1402/12/28 07:00:33
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7jtv1q
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #استاندار بوشهر #سند ملی سالمندان #رفاه افراد توان یاب #بهبود کیفیت زندگی سالمندان #جانبازان #افراد کم توان جسمی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.