گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
شاعر و نویسنده برجسته گیلانی در ۷۵ سالگی درگذشت
میرمحمود (امیر) فخر موسوی، شاعر، پژوهشگر، نویسنده و بازیگر برجسته گیلانی ساعاتی پیش در ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 امیر فخر موسوی از شاعران، نویسندگان و پژوهشگران برجسته گیلانی بود که بامداد امروز سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ از دنیا رفت. این هنرمند قدیمی در حوزه بازیگری و کارگردانی تئاتر نیز فعالیت داشت.

سیدمحمود (امیر) فخر موسوی متولد ۱۳۲۵ آستانه اشرفیه از هنرمندان بنامی است که بیش از ۵۰ سال در زمینه‌های شعر آئینی، بازیگری سینما و کارگردانی تئاتر، نوحه‌سرایی و مداحی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری استان گیلان فعالیت داشته است.

شال ترس ممد، اویی، جنگل خوس، در حضور باد، سورپریز، خرقه ارغوانی، دخمه از جمله نمایش‌هایی است که به کارگردانی استاد فخر موسوی از دهه ۵۰ به اجرا در آمده است. از این هنرمند معاصر چندین جلد کتاب و کاست شعر و منظومه گیلکی نیز منتشر شده است.

صندوق اعتباری هنر ضایعه درگذشت این هنرمند را به جامعه فرهنگی و هنری کشور خصوصاً هنرمندان استان گیلان، خانواده ایشان  تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ رحمت الهی برای آن مرحوم و صبرو شکیبایی برای خانواده محترمش مسئلت می‌نماید.

شناسه خبر : 905
تاریخ : 1400/6/30 08:25:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/YQFiy7
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.