در هفته جاری به دعوت رییس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع مدیران روابط عمومی مجمع کارآفرینان یا به عبارتی صنعتگران بزرگ بخش خصوصی بودم و در این موضوع و پرسش های حاضران سخن گفتم؛
- تاسیس رسانه در ایران، سهل و با کمترین تشریفات است.
- رسانه نباید برای مسئولان و دیگران تصمیم سازی صرف کند. راهنمایی، مشاوره، برقراری ارتباط دوسویه با بدنه جامعه، هشدار در موقع خطا و تشویق در وقت موفقیت از جمله کارکردهای رسانه در مواجهه با سوژه است.
- واحدهای اقتصادی باید شفافیت در عملکرد داشته باشند و اطلاعاتشان را به طرز اصولی در اختیار مخاطب قرار دهند تا قضاوت سو نشوند.
- حمایت از تولید و بخش خصوصی از وظایف همه در هر کسوتی است.
- نسبت رسانه و واحدهای صنعتی شایسته است معنادار و با چارچوب مشخص باشد. اگر خدمات بازرگانی مانند بسیاری از شغل ها و خدمات از تعرفه برخوردار باشد شاهد بسیاری از سوتعبیرها و بسترهای فسادزا نخواهیم بود.
- بازرگانان و صنعتگران نباید از رسانه ها توقع حمایت کورکورانه داشته باشند. رسانه ی حرفه ای و تحریریه اصیل بر سر حقیقت معامله نمی کند.
نظرات
0