آخرین اخبار
شوک به بازار مسکن آمریکا
۶ماه پس‏‌از «ایست» فدرال رزرو به تورم ملکی، سیاست «تحریک محدود تقاضا» استارت خورد

شوک معکوس به مسکن آمریکا

 

 ۶ماه پس‏‌از «ایست» فدرال رزرو به تورم ملکی، سیاست «تحریک محدود تقاضا» استارت خورد؛

 

 سیاستگذار مسکن آمریکا، «بازار گران‌ترین کالای مصرفی خانوارها» را به مثابه «مریض دچار به سخت‌‌ترین بیماری» نگاه می‌کند و بدون عادی‌‌انگاری «جهش قیمت‌ها» در این بازار، اجرای بسته سیاست‌های سریالی را در دستور کار قرار داده است. 

 

 حدود ۶ ماه پیش، در گام اول، با تصمیم بانک مرکزی این کشور، نرخ بهره با هدف «ایست» به تورم، افزایش پیدا کرد به‌طوری‌که در چند مرحله، نرخ بهره وام خرید مسکن از حدود ۳ درصد به بالای ۷ درصد تغییر کرد تا «با افزایش هزینه خرید ملک، سرعت تقاضا (خرید) کاهش یابد و در نتیجه سرعت رشد قیمت مسکن نیز به صفر برسد».

 

 صعود نرخ بهره وام مسکن به بالاترین سطح طی ۲۰ سال اخیر، «هدف سیاستگذار» را محقق کرد به‌طوری‌که نه تنها روند رشد قیمت مسکن در آمریکا متوقف شد بلکه قیمت‌‌ها با افت ماهانه در دو سه ماه اخیر روبه‌رو شده‌‌اند.

 

 

 

شناسه خبر : 4493
تاریخ : 1401/9/21 12:47:10
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/6xMckr
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #آمریکا، مسکن، بین الملل، دریا کنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.