آخرین اخبار
شیرخوارگاه هانیه، اولین شیرخوارگاه خیرساز استان بوشهر
آئین کلنگ زنی شیرخوارگاه هانیه صبح امروز با حضور مدیرکل بهزیستی استان، فرماندار شهرستان، شهردار و اعضاء شورای شهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل حوزه امور بانوان استانداری، مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، خانواده محترم عباسی (خیرِ بنیان گذار شیرخوارگاه) و جمعی از خیرین برگزار شد. شیرخوارگاه هانیه که اولین شیرخوارگاه خیرساز استان بوشهر است در محل خیابان فاطمیه، روبروی بیمه سلامت، مجتمع روان شناختی شهیده رقیه حیاتی احداث می شود

نخستین شیرخوارگاه خیرساز استان بوشهر با ۴۴۰ متر مربع فضای فیزیکی درمجتمع شهیده رقیه حیاتی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر کلنگ زنی شد. 
با حضور دکتر حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان ، معاونین استانداری بوشهر، فرماندار، شهردار،مدیرکل فرهنگ و ارشاد، معاونین اداره کل بهزیستی، سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، اعضاء شورای اسلامی شهر بوشهر و دیگر مسئولین اجرایی این استان اولین شیرخوارگاه خیر ساز در شهر بوشهر کلنگ زنی شد .
دکتر حاجیونی، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در این آیین  گفت: شیرخوارگاه هانیه با اعتبار ۲ میلیارد تومان از سوی خانواده مرحوم هانیه عباسی در بوشهر ساخته می‌شود .
علیرضا حاجیونی افزود: مراسم کلنگ زنی این پروژه در سالروز فوت این بانوی جوان انجام شد و پیش‌بینی می‌شود اجرای شیرخوارگاه در کمتر از یکسال پایان یابد . 
وی ادامه داد: در زمان حاضر شیرخوارگاه بوشهر با حضور ۱۰ شیرخوار فعالیت می‌کند که راه‌اندازی شیرخوارگاه هانیه ظرفیت خدمات در سطح استان بوشهر را به لحاظ کیفی تا حد زیادی بهبود می‌بخشد .
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهارکرد: هر شیرخواری که به نوعی فاقد سرپرست موثر باشد با رای دادگاه به مراکز نگهداری هدایت می‌شود و بهزیستی علاوه بر شیرخوارگان از کودکان در سنین مختلف با صدور رای قضایی نگهداری می‌کند .
وی اضافه کرد: کودکان پس از رسیدن به سن و سطحی از استقلال با دریافت مهارت و تسهیلات اشتغالزایی از مراکز نگهداری و پرورش بوشهر ترخیص می‌شوند .
حاجیونی یادآور شد: در سال گذشته ۱۰ کودک شیرخوار از سوی خانواده‌های بوشهری به فرزند خواندگی گرفته شدند .
فرماندار بوشهر نیز در ادامه این آیین گفت: پیش از این خیرین بوشهری کمتر به حوزه اجتماعی ورود کرده بودند و امیدواریم این اقدام خیرخواهانه سرآغازی برای خیر اجتماعی بیشتر در استان باشد .
عباس جمشیدی بیان کرد: فرآیند اداری طولانی، سخت و زمانبر از مشکلات استان در زمینه پروژه‌های خیرساز است که با اصلاح این رویه زمینه مشارکت موثر تر خیران فراهم می شود .
مادر مرحوم هانیه عباسی در پایان این آیین با قدردانی از مسئولان بهزیستی، شهرداری و فرمانداری، بیان کرد: تفاهم نامه اجرای این شیرخوارگاه در سالروز تولد او در ۲۵ اسفندماه سال گذشته با اداره کل بهزیستی امضا شد .
خانم امیری اضافه کرد: پس از گذراندن تالمات روحی و آگاهی از اینکه محکوم به پذیرش این حادثه تلخ هستیم، با هدف جاویدان کردن نام هانیه، موارد متعددی را برای ساخت بررسی کردیم که در نهایت باتوجه به علاقه و خدمات بی چشمداشت هانیه برای کودکان و نیاز استان به شیرخوارگاهی استاندارد تصمیم به اجرای این پروژه گرفتیم .
وی گفت: امیدواریم با همراهی مسئولان این پروژه تا همین زمان در سال آینده افتتاح شود و پذیرای شیرخوارگان بی سرپرست باشد .
 شایان ذکر است شیرخوارگاه فعلی استان بوشهر با ظرفیت ۲۰ نفر و 32 سال سابقه فعالیت دارد .

شناسه خبر : 173
تاریخ : 1399/9/24 10:23:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/X880Ls
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.