آخرین اخبار
طرح بومی سازی شناورهای خدمت رسان به سکوهای نفتی دریایی دستور کار است
مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح بومی‌سازی شناورهای خدمت‌رسان به سکوهای نفتی دریایی در دستور کار است و هماهنگی‌های لازم برای ثبت سفارش به شرکت‌های تولید کننده انجام می‌شود.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر؛ سعید جعفری روز چهارشنبه در بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا ) در بوشهر بیان کرد: هم اکنون هر سکوی نفتی دریایی در اطراف خود چندین شناور برای ارائه خدمات دارد که بیشتر آنها خارجی هستند در حالی که امکان تولید داخلی آنها فراهم است.

وی افزود: قرار است با مشخص شدن همه متقاضیان، هماهنگی‌های لازم برای ثبت سفارش این شناورها انجام ‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه امروز شرکت صدرا در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: پس از ثبت سفارش‌ها، تقسیم کار صورت می‌گیرد و امیدواریم که بخشی از آن نیز به شرکت صدرا سپرده شود.

دبیر شورای عالی صنایع دریایی با اشاره به تولید بومی موتورهای شناورها، اعلام کرد: چندین شرکت در مازندران و دیگر استان‌های کشور، تولید موتورهای سنگین دریایی را آغاز کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تا سال آینده دست کم ۲ نوع جدید از این موتورها داخلی‌سازی شود.

وی یادآور شد: اکنون چندین واحد داخلی در زمینه تولید موتورهای برون نصب بنزینی و موتورهای دیزلی فعالیت می‌کنند و برخی از قدرت‌ها نیز بومی‌سازی شده است.

جعفری با بیان اینکه اکنون واحدهای شناورسازی در زمینه ثبت سفارش ورق فولادی مورد نیاز خود در بورس مشکلی ندارند، تاکید کرد: در صورتی که موانعی در این زمینه ایجاد شود وزارت صمت آماده همکاری و حمایت برای تامین نیاز صنایع شناورسازی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در این بازدید بیان کرد: شرکت صدرا یکی از صنایع پیشران دریایی است و با گذراندن چالش‌های مختلف ناشی از حجم بالای کار و تحریم‌های ظالمانه، امروز با شمار اشتغال بالا به روزهای خوب خود رسیده است.

مهدی صفوی گفت: سفر مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان بوشهر، فرصت خوبی ایجاد کرده است تا ظرفیت‌های این شرکت معرفی و مسادل و مشکلاتی که نیازمند پیگیری در سطح ملی است، مطرح شود.

مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر شورای عالی صنایع دریایی صبح امروز برای سفری ۲ روزه و بازدید از شرکت‌های شناورسازی صدرا، دریا صنعت تنگستان، تلاش بندر، ایلکا و ناخدای جزیره، بازدید از موسسه کشتی‌سازی شهید محلاتی بوشهر و نشست با مسئولان استانی در این زمینه به استان بوشهر سفر کرده است.

شناسه خبر : 3848
تاریخ : 1401/8/5 04:22:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/fw0g06
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #بومی سازی #صنابع دریایی #شناور #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.